Do Štěpnic přes výtluky a záplaty

Do Štěpnic přes výtluky a záplaty
Foto: sal  /  Silnice do Štěpnic je skutečnou pastí na řidiče...
Uherské Hradiště Zprávy 10 / 04 / 2009

Silnice na šestitisícové uherskohradišťské sídliště je v žalostném stavu, řidiči soptí

Silnice do Štěpnic? Tankodrom! Motoristé chrlí hromy, blesky, silniční spojka na druhé největší uherskohradišťské sídliště je doslova poseta výtluky. Jenže nového koberce se nedočkají, město stejně jako vždy nechá jen „zalepit“ díry. Kompletní rekonstrukce totiž nepřipadá v úvahu kvůli plánované rozsáhlé výstavbě.
Silnice do Štěpnic v úseku od nemocnice po křižovatku je vskutku v žalostném stavu, výtluk střídá záplata a naopak. „Největší pastí je díra v zatáčce u nového bytového domu, s chlapy už se vsázíme, kdo tam jako první urve kolo. Opravdu nechápu, proč město cestu na sídliště, kde bydlí šest tisíc lidí, nedá konečně do pořádku. Vždyť je to ostuda,“ zlobí se Matěj Fidla, který už do města radějí jezdí přes Husovu a Revoluční ulici. „Je to sice dál, ale náklady na případnou opravu mi za to stojí,“ nehodlá riskovat.
Vozovka je majetkem města, které má situaci zmapovanou. Už dokonce probíhá výběrové řízení, z něhož vzejde firma, která v průběhu měsíce května a června veškeré výtluky opraví. „S novým povrchem v ulici J. E. Purkyně v úseku od hlavní brány špitálu po ulici Štěpnickou ale nepočítáme. Ostatně by šlo jen o plýtvání finančních prostředků města, neboť se v úseku předpokládají zásahy do komunikace spojené s plánovanou výstavbou bytových domů a s úpravou areálu nemocnice,“ vysvětlil Radim Šupka, vedoucí odboru dopravy uherskohradišťské radnice, podle kterého si kritizovaná silnice zaslouží komplexní rekonstrukci, nejen výměnu „koberce“.
„Vždyť v úseku není řádné odvodnění, chybí silniční obruba, výška chodníku vůči vozovce je nevyhovující a nevhodně je řešena rovněž křižovatka s ulicí Štěpnickou, Zahradní a Husovou,“ vypočítal nedostatky Šupka. Jejich odstranění však není otázkou měsíců, ale roků. Projekt rekonstrukce komunikace je totiž sotva v plenkách. „Opravy musíme plánovat v souběhu, případně po dokončení rozsáhlé výstavby v dotčené lokalitě. A ještě musí probíhat po etapách, aby byla zachována dopravní obslužnost sídliště i nemocnice, ať už po stávající silnici nebo po objízdné trase Revoluční a Husovou ulicí,“ poznamenal Šupka.

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace