Dopravní oříšek rozlouskne generel
Foto: iDobryDen.cz
Uherským Hradištěm projede podle posledního sčítání dopravy z roku 2010 25 tisíc vozidel, což má za následek pravidelné překračování ročních emisních limitů. Město trápí i statická doprava, zaparkovat v centru je často nemožné. Jak situaci řešit, to radnici ukáže nový generel dopravy za 1,5 milionu korun.
Stávající generel dopravy z roku 1996 na nárůst dopravy vůbec nereaguje. A přitom je zřejmé, že rozvoj automobilismu má na život ve městě negativní vliv, říká bez okolků Zdeněk Procházka, místostarosta Uh. Hradiště. A jelikož doprava ve městě je úzce provázána se sousedními Kunovicemi a Starým Městem, nový generel dopravy navrhne řešení dopravní situace pro celé souměstí.
Největším oříškem je tranzitní doprava a otázka parkování v centru Uherského Hradiště. I když rekonstrukce hlavní křižovatky výrazně přispěla k její průchodnosti i snížení emisí, protože už se netvoří takové kolony, stále je nápor na páteřní komunikace obrovský. A bez silnice R55 se nic moc nezmění, posteskl si Procházka. Parkování ve městě je samostatnou kapitolou. Řidiči už odstavují auta v obydlených zónách, čímž způsobují velké problémy rezidentům. Klidně jim totiž zaparkují i před vjezdem, kroutí hlavou místostarosta. I když u nás není problém dopravy až tak velký, k Uherskému Hradišti se přidáme, třeba odborníci zabývající se dopravní problematikou něco zajímavého vymyslí, reagoval Josef Bazala, starosta Starého Města.