Generel slibuje hory doly, ale v rozpočtu nic není

Generel slibuje hory doly, ale v rozpočtu nic není
Foto: ilustr. web
Uherské Hradiště Zprávy 19 / 05 / 2016

Napojení na obchvat, nové linky MHD, přestavba křižovatky ulic Jiřího z Poděbrad a Stojanova nebo rezidentní parkování, to jsou některé z bodů dopravního generelu souměstí Uh. Hradiště, Kunovice, Staré Město. Strategický dokument řeší automobilovou, veřejnou hromadnou, cyklistickou a pěší dopravu do roku 2035. „Generel se nezabývá tolik infrastrukturou, ale především mobilitou, což je zásadní rozdíl oproti předchůdci z roku 1996, který ani nebyl aktualizován. Nový generel teď ještě musí posvětit zastupitelé sousedních měst,“ informoval Zdeněk Procházka, místostarosta Uherského Hradiště.
Generel dopravy má analytickou část, která vychází z průzkumů a rozborů současného stavu dopravy, a návrhovou část. Jejím obsahem je řešení rozvoje a zlepšení dopravy v souměstí podle stupně automobilizace. „Za jednu z priorit označuje napojení ulice Průmyslové a sídliště Štěpnice na obchvat, jinak doprava v Uherském Hradišti, ale hlavně v Kunovicích dosáhne stupně pět a zkolabuje,“ uvědomuje si Procházka, který za klíčovou považuje i rekonstrukci křižovatky ulic Jiřího z Poděbrad a Stojanova, kde se v dopravních špičkách tvoří dlouhé kolony. „Jako ideální řešení se jeví rozšíření křižovatky o levé odbočovací pruhy,“ prozradil místostarosta. Zásah vyžaduje i kruhový objezd u zimního stadionu, který už je podle něj na hranici kapacity. „Ale je třeba řešit celý úsek od kruháče až po ulici Štefaníkovu,“ dodal Procházka.
Obyvatelé Uherského Hradiště se taky třeba dočkají nové linky MHD na sídliště Štěpnice, jedoucí přes Starou Tenici a vlakové nádraží, a v Kunovicích ožije spoj, který obslouží lokalitu Na Rybníku. Generel dopravy dále počítá s rezidentním parkováním, novými cyklostezkami nebo integrovanými jízdenkami v souměstí, platnými nejen v MHD, ale i příměstské dopravě. „Je to všechno pěkné, ale problém je, že důležité investiční akce ke zlepšení dopravy a ke snížení dopravního zatížení nejsou v rozpočtu města, ani v rozpočtovém výhledu do roku 2020,“ zůstává skeptický Antonín Seďa, předseda Klubu zastupitelů za ČSSD.
Za strategický dokument si ostravská firma naúčtovala bezmála 1,2 milionu, Uherské Hradiště zaplatilo 67 procent,  o zbytek se podělilo Staré Město s Kunovicemi.

autor: PETR ČECH
TOPlist