Hitem je slivovice se štamprlí i Hradišťské mudrosloví

Hitem je slivovice se štamprlí i Hradišťské mudrosloví
Foto: pas  /  Obdarovanými dárkovou sadou jsou většinou páni.
Uherské Hradiště Zprávy 04 / 05 / 2024

Dárková sada Slivovice, hruškovice a cestovní štamprle a brožura Hradišťské mudrosloví patří mezi špičkovou propagaci srdce Slovácka. Aspoň podle výsledků devátého ročníku soutěže Turistpropag. „Ohnivá voda“ vyhrála v kategorii Regionální předmět a knížka mouder našich předků brala druhé místo mezi PR předměty.

Vítěznou slivovici, hruškovici a cestovní štamprli má v sortimentu dárkových předmětů městské informační centrum. „Sada regionálních dárků, se kterými si lidé naše město spojují, je v nabídce od začátku loňské turistické sezony. A podle odezvy už potěšila řadu obdarovaných, hlavně pánů,“ prozradila Lenka Durďáková, tajemnice Regionu Slovácko, který „íčko“ provozuje.

Brožurka Hradišťské mudrosloví aneb Rozumy ze srdce Slovácka získala „stříbrný přebal“, odborníci na cestovní ruch tak jen potvrdili její úspěch. Vždyť hned po uvedení na trh v polovině loňského roku byla během pár týdnů vyprodána a velký zájem veřejnosti si vyžádal dvojí dotisk. „V útlé knížce jsme pro budoucí generace zachytili moudra, která naši předci coby bystří pozorovatelé života dokázali vyjádřit několika málo slovy, zachycují radosti i trable života často jadrným způsobem, okořeněným nezřídka ostřejším jazykem, ale také s velkým nadhledem a především humorem,“ připomněl František Ilík, jeden z autorů brožurky, která vznikla ve spolupráci s folkloristkou Dagmar Vackovou. Humornými ilustracemi ji doprovodila akademická malířka Irena Jandová. „Po pár měsících od uvedení se prodalo téměř tři tisíce kusů, brožurka si našla pevné místo v knihovničkách mnoha domácností na Slovácku, ale i po celé republice a dokonce také v USA nebo Austrálii,“ dodal Stanislav Blaha, starosta Uherského Hradiště a předseda správní rady Regionu Slovácko.

Turisté, návštěvníci i obyvatelé města mají možnost pořídit si dárkové předměty z ucelené kolekce, kterou nabízí už druhou sezonu městské informační centrum. Sadu tvoří hrnky, dva druhy bio čajů, káva, čokoláda, víno, slivovice, štamprle, pohlednice, tužky, bloky, zvonky, turistický deník, trička, ponožky nebo vánoční baňky. Město už brzy představí letošní novinky, které kolekci doplní.

Tagy článku

TOPlist