Hradiště: Auta nám ucpou město!

Hradiště: Auta nám ucpou město!
Foto: il.
Uherské Hradiště Zprávy 30 / 08 / 2011

Město Uherské Hradiště se stále nesmířilo s objízdnými trasami při uzavírce Huštěnovic, která začne 15. září. Silničáři se v tento den pustí do rekonstrukce havarijního průtahu a obec podél Baťova kanálu se tak neprodyšně uzavře. Objížďka podle dopravních analytiků totálně ucpe hlavní křižovatku v Uh. Hradišti, hlavně pak ve špičce.
Řidiči si tak dva měsíce užijí peklo na silnici. „Obáváme se enormního nárůstu dopravy na průtahu městem ve směru na Jarošov, nejkritičtější situace se očekává na hlavní křižovatce, která je už dnes přetížená a v dopravní špičce je svědkem dlouhých kolon vozidel,“ říká Zdeněk Procházka, místostarosta Uherského Hradiště. „A je téměř jisté, že po převedení objízdné trasy přes město se kolony stanou jeho celodenní součástí,“ zlobí se Procházka. Ucpané silnice ze Starého Města a směrem na Jarošov se podle něj negativně odrazí i na dopravě v celém městě. Ostatně s výrazným zpožděním při průjezdu metropolí Slovácka počítá i ČSAD Uh. Hradiště. „Už když se nedávno opravovala Sokolovská ulice, autobusy nabíraly až desetiminutová zpoždění. A teď bude situace ještě horší, čtvrthodinový skluz asi nebude ničím výjimečným,“ krčí rameny Ivan Kallus, obchodně-dopravní náměstek generálního ředitele.
Ředitelství silnic a dálnic už obdrželo nesouhlasné stanovisko Uh. Hradiště. „Očekáváme ze strany stavebníka a zhotovitele návrh opatření, která situaci ve městě aspoň částečně zlepší,“ vzkázal silničářům Procházka. Je však otázkou, jestli stížnosti od levého břehu řeky Moravy padnou na úrodnou půdu. Správní orgán totiž může posvětit objízdné trasy i přes hradišťský nesouhlas... „I proto jen nečekáme se založenýma rukama a vyvíjíme i další aktivity, které by znamenaly rozšíření objízdných tras pro nákladní dopravu. Aby se odlehčilo hlavní křižovatce a ulici Sokolovské,“ zdůraznil Procházka. Ideální by podle něj bylo odklonění tranzitní dopravy směrem na Uh. Hradiště už v předstihu. Ale nejen upozorněním na uzavírku, ale třeba zákazem vjezdu vozidel nad 3,5 tuny...
Harmonogram prací je rozdělený na dvě měsíční etapy. V plánu je kompletní výměna konstrukce vozovky včetně sanace neúnosného podloží - výkopu do hloubky zhruba jednoho metru. „A právě nutná kompletní výměna konstrukčních vrstev při stávající šířce vozovky neumožňuje provádět práce za částečné uzavírky. Situaci navíc komplikují inženýrské sítě v bezprostřední blízkosti krajnice,“ vysvětlila Nina Ledvinová, tisková mluvčí Ředitelství silnic a dálnic. Objízdné trasy směr Zlín jsou navrženy přes Uh. Hradiště a Bílovice, kde se doprava rozmělní na Topolnou a Březolupy. Řidiči osobních vozidel pak mohou využít objížďky přes Jalubí a Traplice.
„Linková doprava bude samozřejmě nadále zajíždět i do Huštěnovic. Autobusy první měsíc pojedou skrz tamní uličky a ve druhém přes Sušice, Kudlovice do Babic a zpět. Jen se připravuje objížďkový jízdní řád,“ doplnil potřebné informace Kallus.
Když snaha Uh. Hradiště zůstane bez odezvy a objízdné trasy se nerozšíří, od hlavní křižovatky ve směru na Jarošov denně projede podle dopravního modelu zhruba 24 tisíc automobilů. „Počet vozidel se zvýší o sedm tisíc, půldruhého tisíce pak budou představovat nákladní automobily,“ poznamenal Procházka.

autor: PETR ČECH
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace