Investice zvýší bezpečnost a plynulost plavby na Baťově kanále

Investice zvýší bezpečnost a plynulost plavby na Baťově kanále
Foto: Petr Chmelař  /  U plavební komory v Babicích se rozjely stavební práce.
Babice Zprávy 10 / 12 / 2023

I když plavební sezona na Baťově kanále skončila, v Babicích je rušno. U plavební komory se totiž rozjely stavební práce, jejichž cílem je modernizace rejdy a nové vyčkávací stání, které zvýší bezpečnost a plynulost plavby na turisticky oblíbené vodní cestě. Povodí Moravy tak dokončí rozsáhlou modernizaci rejd plavebních komor, kterou spustilo na podzim 2021.

„Modernizace rejd je z hlediska plynulosti a bezpečnosti plavby nejvýznamnější investicí v novodobé historii Baťova kanálu. Jde o rozsáhlou stavební akci, která proběhla prakticky v celé délce vodní cesty, a to bez omezování nebo dokonce přerušování plavby,“ uvedl Václav Gargulák, generální ředitel Povodí Moravy.

U plavební komory vzniknou během šesti měsíců pevná vyvazovací mola na nosných sloupech, uchycených ke dnu vodní cesty. U vyčkávacích stání se počítá s délkou 35 metrů. Samozřejmostí je nové osvětlení. Vše naplní moderní standardy pro plavbu a bezpečný pohyb před vstupem do plavební komory. „Baťův kanál se tak už v příští plavební sezoně dočká po celé délce nových moderních rejd, které návštěvníkům poskytnou dostatek prostoru pro bezpečný vjezd i výjezd z plavební komory. Investice navíc zajistí komfortnější, plynulejší a především bezpečnější plavbu,“ zdůraznil Gargulák.

Babice společně se Spytihněví jsou posledními plavebními komorami z jedenácti, kterých se modernizace rejd dotýká. Technické řešení je vždy „šité na míru“ lokálním podmínkám. U většiny rejd vyrostlo pevné vyvazovací molo, v případě dolní rejdy plavební komory Kunovský les ale stavaři zvolili variantu svislé stěny z beraněných štětovnic s betonovým záhlavím.

Modernizace rejd jedenácti plavebních komor „spolkne“ 61 milionů korun. Investorem je Povodí Moravy, která čerpá finance ze Státního fondu dopravní infrastruktury.

Tagy článku

TOPlist