Jarošov ožívá. Zmrtvýchvstání trvalo 19 let

Jarošov ožívá. Zmrtvýchvstání trvalo 19 let
Foto: ilustr. web
Uherské Hradiště Zprávy 03 / 12 / 2015

Obnova vaření piva v Jarošově je zase o kousek blíž. Jestli skupina investorů v tempu nepoleví, v létě zahájí výrobu v budově bývalé dřevovýroby na adrese Pivovarská 303, Jarošov. Světlo světa už spatřilo logo Jarošovského pivovaru, ve kterém se snoubí symboly folklorního Slovácka a piva.
Když se plány investorů naplní, zlatavý mok, proslavený skupinou Argema, ožije po dlouhých 19 letech! „Jarošov a pivo k sobě odnepaměti patří, ve městě má bohatou historii. Jsme připraveni tradici oživit malým lokálním pivovarem s roční kapacitou 20 až 40 hektolitrů. Uvaříme kvalitní český ležák, svrchně kvašené speciály, ale také lahvové a filtrované pivo,“ prozradil Miroslav Harašta, ředitel akciové společnosti Jarošovský pivovar se základním jměním 6 milionů korun. Harašta zároveň šéfuje i skupině investorů, jež se zabývá obnovováním pivovarů v historických místech. Jako první oživili pivovar ve Znojmě, číslo dva bude právě Jarošov. „Záměr plně podporujeme. Vždyť Jarošov bez pivovaru není stoprocentní, pivo k němu neodmyslitelně patří,“ reagoval Stanislav Blaha, starosta Uherské Hradiště. „Vycházíme z historie, spolupracujeme s bývalým zaměstnancem pivovaru Milanem Špičákem, který sesbíral a zachránil spoustu artefaktů, týkajících se tradice vaření piva v Jarošově,“ prozradil Harašta. Výroba se rozjede zhruba 600 metrů od původního areálu pivovaru, založeného v roce 1688. „I to je moc důležité, hlavně kvůli vodě, která dělá devadesát procent piva,“ poznamenal ředitel, který ve středu odkryl nové logo Jarošovského pivovaru. Jeho autorem je zlínská společnost, která vsadila na folklorní motivy Slovácka ve spojení se symboly piva - ječmenem a chmelem.
Firma už vybrala i projektanta na rekonstrukci budovy v Pivovarské ulici a nejpozději v březnu plánuje zahájit stavební práce. „Už zbývá jen vybrat dodavatele moderní technologie, včetně čtyřicetihektolitrové dvounádobové varny přes dvě podlaží. Jestli se nestane nic neočekávaného, v létě spustíme výrobu Jarošovského piva,“ prohlásil Harašta. V Uherském Hradišti postaví podobný malý pivovar, jako jsou třeba Dalešice nebo Chotěboř. „Chceme vyrábět kvalitní pivo pro Slovácko a blízké okolí, které nabídneme do restaurací a pro příležitostnou konzumaci. V supermarketech jej pijáci, kteří po sobě dají i patnáct piv, nenajdou,“ zdůraznil ředitel. Jeho skupina investuje až 35 milionů korun, v pivovaru najde ze začátku práci 10 lidí, v případě uchycení se na trhu i dvojnásobek.
Jarošovský pivovar vsadí na výrobu čtyř základních druhů piv - světlá výčepní desítka, ležák jedenáctka, klasický ležák dvanáctka a tmavé pivo. Každé dva měsíce pak vyrobí speciály jako třeba Rochus, Ursus nebo Medvěd. Jméno sládka ředitel zatím tají, každopádně jeho pravou rukou se stane Josef Brauner, bývalý dlouholetý sládek Jarošova, který aktuálně působí v kyjovském pivovaru. „Až si definitivně plácneme, sládka samozřejmě rádi představíme,“ poznamenal Harašta, který potvrdil zájem společnosti otevřít v centru města vlastní restauraci. V pivovaru se totiž počítá jen s degustační místností a prodejnou. „Uherské Hradiště je živé město s bohatým kulturním podhoubím a spoustou akcí, na kterých se chceme prezentovat. Chceme být součástí místní zábavy,“ dodal Harašta.

autor: PETR ČECH
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace