Je poutní cesta opravdu bezpečná?

Je poutní cesta opravdu bezpečná?
Foto: sal  /  Kritizované esíčko
Velehrad Zprávy 23 / 07 / 2011

Na cyklostezku - poutní cestu Jana Pavla II. z Tupes do Velehradu dopadají první kritické hlasy. Dvě esíčka ve sjezdu z Vyhnašova na katastr poutního Velehradu jsou podle cyklistů nebezpečná, hrozí tam pády a zranění. Dopravní experti však jejich obavy nesdílejí, sklon cyklostezky totiž odpovídá normě.
„Esíčko je zrádné, jelikož se tolik nerozjedete, nepřinutí vás tolik přibrzdit a pak přijde ostrá pravá zatáčka do lesa. Když jsem jel dolů s desetiletým synem, měl co dělat, aby ji vybral,“ říká Otakar Janů z Uherského Hradiště, který úsekem denně projíždí. „Ani bych se nedivil, kdyby někdo skončil až v silnici... A přitom stačilo cyklostezku spustit podél silnice stejně jako na tupeské straně, sešup by každého přinutil jet opatrně,“ domnívá se Janů.
Esíčka jsou podle velehradského starosty Stanislava Gregůrka zpomalovací. „Spousta lidí se domnívá, že měla cyklostezka vést podél silnice, jenže teprve pak by byl její sklon nebezpečný. Esíčka cyklistu zbrzdí,“ je přesvědčený Gregůrek, který si stezku několikrát projel a žádný problém nevidí. „Je to stejné jako na silnici, cyklista musí mít prostě oči na stopkách. Jen s tím rozdílem, že se nemusí bát, že jej srazí auto. A když vidím zatáčku, tak přece nepřidám do pedálů, ale přibrzdím,“ podivuje se kritikům starosta.
Kritiku cyklistů rozprášili i dopravní experti a také policie. „Sjezd z Vyhnašova k Velehradu se může zdát nezvyklý, ale měl by odpovídat stavebním požadavkům, což ale zaručuje stavitel a odbor dopravy. I přesto by cyklisté měli být při průjezdu úsekem opatrní jako při jakémkoli sjezdu,“ říká Aleš Mergental, tiskový mluvčí uherskohradišťské policie, která vydala k projektu souhlasné stanovisko.
?Cyklostezku a její profil, tvar i šíři nakonec podle Mergentala „posvětil“ i odbor dopravy Městského úřadu v Uherském Hradišti. „Cyklostezka vychází ze schválené projektové dokumentace, která byla zpracovaná podle platných norem oprávněným projektantem. Trasování bylo zvoleno tak, aby podélný sklon odpovídal požadavkům normy,“ reagoval na přímý dotaz vedoucí odboru Radim Šupka.

autor: PETR ČECH
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace