„Kača“ nepojede, města bez kamionů
Foto: iDobryDen.cz
Koleje mezi Starým Městem a Uherským Hradištěm na tři měsíce osiří. Železniční dopravu přeruší rekonstrukce technicky dosluhujícího kostelanského mostu z roku 1938. Práce spolknou skoro šedesát milionů korun a nejvíce asi potěší obyvatele, po jejich ukončení se totiž výrazně sníží počet kamionů ve městě.
Jak je to možné? Jednoduchá odpověď, rekonstrukce zvýší o čtyřicet centimetrů podjezdnou výšku mostu, čímž se silnice otevře tranzitní dopravě! Ve směru od Starého Hrozenkova a v opačném směru od Zlína bude svedena na obchvat, čímž se výrazně odlehčí dopravě v centru Starého Města i Uherského Hradiště, říká Josef Bazala, starosta Starého Města, který spolu s kolegou z Uh. Hradiště zvýšení podjezdné výšky viaduktu inicioval. Průjezd kamionů opravdu dostane zelenou a jejich šoféři už nebudou nuceni jezdit po přetíženém průtahu městy, potvrdil i Bronislav Malý, ředitel Ředitelství silnic Zlínského kraje. Majitel mostu, Správa železniční dopravní cesty, přitom původně se zvýšením podjezdné výšky mostu v itineráři rekonstrukce nepočítal. Zlínský kraj však vyslyšel hlasy starostů a z rozpočtu uvolnil přes 18,5 milionu korun.
Finanční spoluúčast byla podmínkou, silnice se zároveň i rozšíří na deset a půl metru, čímž dojde k jejímu zkapacitnění a ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu, dodává Patrik Kamas, tiskový mluvčí zlínského hejtmanství.
O výměnu železničního mostu se lví měrou zasloužili právě šoféři kamionů, kteří nerespektují aktuální podjezdnou výšku 4,4 metru a narážejí do mostní konstrukce. V mostu po nárazech od návěsů vznikly trhliny a odpadávají z něj kusy betony, potvrdila Markéta Krausová z tiskového oddělení Českých drah. Po rekonstrukci už kamiony projedou bez problémů.
Oprava železničního mostu si vyžádá tříměsíční nepřetržitou výluku na trati, tradiční kaču mezi Uh. Hradištěm a St. Městem vystřídá náhradní autobusové spojení. Autobusy všude zastaví před vlakovým nádražím, jen v Kunovicích u školy na hlavní silnici, uvedl Martin Šůstal z Krajského centra osobní dopravy Zlín.
Výluka podle něj omezí i některé služby (zvýšenou přepravu jízdních kol, přepravu invalidů). Zvláště větším skupinám cestujících doporučuji, aby nás o záměru cestovat přes zmíněný úsek informovaly, abychom včas adekvátně reagovali zvýšením počtu autobusů, doplnil Šůstal.
Jestliže vlaky nepojedou od 18. března, termín omezení dopravy na silnici druhé třídy na Nedakonice je zatím ve hvězdách. S největší pravděpodobností někdy v dubnu, domnívá se Malý.
Rozšíření silnice si podle něj vesměs vyžádá částečnou uzavírku pod dohledem semaforů, ale na řadu týdnů řidiči musí počítat i s neprodyšnou uzávěrou. Objízdná trasa povede přes Zlechov.