Kamiony ignorují zákaz vjezdu i zátarasy, obce silnici zneprůjezdní
Foto: iDobryDen.cz
Zákaz vjezdu ani betonové retardéry řidiče neodradí, historická silnice I/50, spojující Podolí a Veletiny, čelí dopravní zátěži, na kterou už konstrukčně nestačí. Obce se proto vážně zabývají myšlenkou jejího uzavření, opravy totiž financují z vlastního rozpočtu. Jako řešení se nabízí závora na klíč, nebo pevné betonové zábrany.
Největší problém nastává, když je na obchvatu nehoda nebo jiný dopravní špunt. „Řidiči si cestu zkracují přes Podolí a starou cestou pokračují na Veletiny, to tu jezdí nejvíce osobní automobily, nákladní auta, občas kamion a dokonce i autobusy… A přitom je tam značka, zákaz vjezdu vozidlům nad 3,5 tuny i slepá ulice, nad benzinkou ve Veletinách je navíc silnice úzká, rozbitá, je to nebezpečné,“ varuje Jana Rýpalová, starostka Podolí.
Jelikož jde o obecní silnici, je ve hře její zneprůjezdnění. Ideální představa je, aby sloužila jen pro pěší. Aktuálně jsou uprostřed spojnice umístěné mobilní betonové retardéry. „S jejich odsunutím však řidiči náklaďáků nemají žádný problém,“ poznamenala Rýpalová, podle které existují dvě možnosti, jak motoristy umravnit. Závora na klíč, nebo pevné betonová zábrany. Jako pravděpodobnější se jeví varianta č. 2. „Veletiny, vzhledem ke stavu komunikace prosazují, aby silnice byla neprůjezdná. I my souhlasíme, ale ještě jsme to nedořešili. Kdybychom vsadili na závoru, byl by problém s půjčováním klíčů. A tak na hranici katastrů nejspíš zapustíme pevné zátarasy, se kterými už nikdo nepohne,“ naznačila starostka Podolí.
Cesta tak zůstane přístupná jen od Podolí nebo od Veletin, čímž obce zachovají přístup pro majitele polností a pozemků podél silnice, která se změní v obslužnou komunikaci. „Veletiny oslovili projektanta, který již zpracovává změnu dopravního značení,“ poznamenala Rýpalová.
Silnice je majetkem obcí od roku 2018, kdy ji s novým asfaltovým kobercem převzaly od Ředitelství silnic a dálnic ČR.