Kamiony zahltí Hradiště i Bílovice

Kamiony zahltí Hradiště i Bílovice
Foto: il.  /  Dopravní zácpa - zanedlouho běžný obrázek z Uh. Hradiště...
Bílovice, Uherské Hradiště Zprávy 13 / 09 / 2011

Už jen dny zbývají do zahájení opravy havarijní silnice v Huštěnovicích, která na dva měsíce neprodyšně uzavře hlavní tah ze Starého Města do Otrokovic. A Uherské Hradiště čeká dopravní kolaps. I když se radnice snažila o odklonění kamionů na Uherský Brod, její snaha na 99 procent vyjde do ztracena. Většina obcí, kterých se měla náhradní objízdná trasa dotknout, hradišťský návrh odmítla.
„Obáváme se enormního nárůstu dopravy na průtahu městem ve směru na Jarošov. Vždyť hlavní křižovatka je už dnes v dopravní špičce svědkem dlouhých kolon vozidel. A je téměř jisté, že po převedení objízdné trasy přes město se stanou jeho celodenní součástí,“ vzkázal silničářům Zdeněk Procházka, místostarosta Uh. Hradiště.
?Co prosazovalo Uh. Hradiště? Novou objízdnou trasu pro vozidla nad 6,5 tuny, která by odlehčila hlavní křižovatce ve městě. Kamiony měly jet přes obchvat na Kunovice a Uherský Brod, projet městskými částmi Těšov, Újezdec a odtud pokračovat na Polichno, Biskupice, Hřivínův Újezd, Doubravy, Bohuslavice, Zlín do Otrokovic. Snaha Uh. Hradiště však vyvolala bouři nevole u dotčených měst a obcí. „S navrženou trasou nesouhlasíme ze dvou důvodů. Nákladní automobily by navýšily dopravu v Těšově a Újezdci, kde je zástavba rodinných domů v bezprostřední blízkosti silnice, a kruhová křižovatka pod pivovarem není dimenzována na četný provoz kamionů,“ zdůraznil Patrik Kunčar, starosta Uherského Brodu. „S navrženou alternativní trasou, která by navíc nepřinesla zásadní odlehčení, vyjádřily skoro všechny dotčené obce nesouhlas,“ připomněla Gabriela Sýkorová Dvorníková, tisková mluvčí Zlínského kraje. Třetím „nepřítelem“ hradišťské varianty je podle ní i připravovaná rekonstrukce brodské světelné křižovatky U Korečnice. „Stavební práce spočívající ve vytvoření samostatných odbočovacích pruhů si vyžádají částečné omezení průjezdu křižovatkou, tudíž je jakékoliv zvyšování intenzity dopravy nežádoucí,“ vysvětlila mluvčí.
Zlínský kraj má při stanovení objízdných tras poslední slovo. A i když jej v pátek ještě nevyřkl, jeho verdikt není těžké odhadnout. „Definitivní rozhodnutí ještě nepadlo. Každopádně se ale práce v Huštěnovicích rozjedou nejpozději 19. září,“ podotkla Sýkorová Dvorníková.
Řidiče tak čeká peklo na silnici. „Až to vypukne, dám auto do garáže a ráno vytáhnu ze sklepa kolo, opravdu nemám náladu tvrdnout v kolonách. A nedej bože, když se někde na objízdné trase stane nehoda. To pak můžou řidiči vystoupit a jít pěšky...,“ říká Karel Starý ze Starého Města. „Kamiony totálně ucpou křižovatku na Topolnou, budeme čelit stejnému náporu kamionů jako v Uh. Hradišti, což si nedokážu vůbec představit. Vždyť k nám chodí čtyři stovky dětí do školy a všechny přechody budou nebezpečné,“ posteskl si Jiří Dohnal, starosta Bílovic, který povolává do zbraně policii. „Chceme, aby alespoň v ranní špičce hlídala přechody pro chodce. Snad naši situaci pochopí a domluvíme se,“ přeje si Dohnal.
Uherským Hradištěm podle dopravního modelu od hlavní křižovatky ve směru na Jarošov projede denně 24 tisíc automobilů. „Počet vozidel se zvýší o sedm tisíc, půldruhého tisíce pak budou představovat nákladní automobily,“ pokrčil rameny místostarosta Procházka.

autor: PETR ČECH
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace