Kanalizace musí pod chodník, obec sáhne hlouběji do kapsy
Foto: iDobryDen.cz
Obyvatelé Traplic, kteří bydlí podél silnice do Jalubí, denně riskují zdraví. Jejich chodníkem je totiž krajnice. Absence chodníků přidělává vrásky i radním, kteří už podnikají kroky nutné k jejich výstavbě. Situace je o to nebezpečnější, že po silnici chodí i děti do základní školy...
Silnice je nepřehledná, posetá zatáčkami, bezpečnost opravdu dostává na frak. Hlavně v ranních hodinách, kdy sehrává negativní roli i snížená viditelnost, říká Milan Rozum, starosta Traplic. Silnice III. třídy, po které podle posledního sčítání dopravy denně projede bezmála 1 800 vozidel, je přitom pro obyvatele jedinou spojnicí do kostela, obchodu, školy nebo k autobusové zastávce. Už máme zpracovanou studii, její konečnou podobu ale ještě dolaďujeme s lidmi. Některým se totiž nelíbí, že chodník situujeme na druhou stranu silnice, než po které historicky chodí, podotkl Rozum. Důvod je podle něj prostý. Chodník po levé straně silnice ve směru na Jalubí totiž nevyžaduje zásah do silnice, jejíž rekonstrukci výhledově plánuje Zlínský kraj. Ještě předtím ale obec musí zrekonstruovat kanalizaci.
Výstavbu chodníku už posvětil odbor dopravy, jen v některých místech, kde není silnice dostatečně široká, dojde k jeho zúžení. A práce navíc musíme zkoordinovat s kanalizací, neboť dotčené orgány požadují co možná nejdelší úseky kanalizace schovat pod chodník, nikoliv silnici, což práce poněkud prodraží, poznamenal starosta.
Když si Trapličtí odsouhlasí studii, pustí se do projektu, který vyřeší i rekonstrukci silnice v majetku Zlínského kraje. Chodníky však postavíme samostatně bez ohledu na silnici, jen ještě uděláme obrubníky, na které už silničáři nesáhnou, dodal Rozum.
I když je stavba 500 metrů chodníku i kanalizace teprve v plenkách a náklady určí až výběrové řízení, podle odhadů nepřesáhnou hranici 3 milionů korun. Obec navíc zabojuje o krajskou dotaci.