Kněžpole chce omezit nákladní dopravu

Kněžpole chce omezit nákladní dopravu
Foto: ilustr.
Kněžpole Zprávy 20 / 09 / 2012

Desítky těžkých nákladních aut denně najíždějí do průmyslové zóny v Kněžpoli a znepříjemňují život obyvatelům, kteří čelí hluku, vibracím a praskání domů. Jelikož jejich stížnosti nabírají na intenzitě, obec hledá cestu jak dopravu regulovat. Má to však háček, bez společné domluvy s majiteli všech firem se nic nezmění. Doprava a průmyslová zóna jsou v Kněžpoli nejskloňovanějšími slovy. Lidé sepisují petice, stížnosti, ale obchvat, který by jim vytrhl trn z paty, pár jedinců paradoxně blokuje... Obec přesto iniciuje jiná, byť méně účinná řešení. „Doprava je dlouhodobý problém, který prostě musíme řešit. Bez ohledu na obchvat, který je zatím hudbou budoucnosti,“ říká Petr Knot, starosta Kněžpole. Aktuálně zastupitelé usilují o časové omezení provozu nákladních automobilů v obci, zejména pak v sobotu a ve večerních hodinách.
Starosta má za sebou první kolečko jednání se zástupci firem z průmyslové zóny. „Každého jsem navštívil zvlášť a teď si ještě sedneme dohromady, protože bez společného kompromisu se nepohneme z místa,“ zdůraznil Knot. Omezení si podle něj žádá hlavně sobotní provoz. Vždyť loni se třeba stalo, že před nákladním automobilem „uskakoval“ hodový průvod... „Najít společnou řeč a nastavit pravidla, která budou všichni tolerovat, nebude vůbec jednoduché. Podnikatelé hájí své zájmy, ale my zase musíme zajistit příjemné prostředí pro život občanů. Cestou ven je nalezení oboustranně akceptovatelného kompromisu,“ dodává starosta. „Už to nechci ani příliš komentovat. Lidé, kteří dnes bojují proti průmyslové zóně, se měli ozvat, už když se plánovala, a ne s křížkem po funuse...,“ uvedl Pavel Pavlica, jednatel firmy, která se zabývá kovovýrobou. „Mrzí mě, co se děje, ale tím to asi nespravím. Každopádně ale my obec dopravou nezatěžujeme,“ dodal Pavlica.
Případný návrh dohody o omezení provozu nákladních automobilů by měl vzniknout nejpozději do konce září, kdy je na programu zastupitelstvo.

autor: PETR ČECH

Tagy článku

TOPlist