Kolmo až na horu sv. Klimenta, cyklostezka zajistí bezpečnost školáků

Kolmo až na horu sv. Klimenta, cyklostezka zajistí bezpečnost školáků
Foto: Facebook  /  Až na horu sv. Klimenta dojedou cyklisté už možná v příštím roce i kolem Gorazdova obelisku ve Zlechově.
Medlovice, Osvětimany, Stříbrnice Zprávy 10 / 07 / 2022

Cyklisté, zbystřete! Jestli do podhůří Chřibů dorazí dotace, z Uherského Hradiště si zašlapete bezpečně až k hoře sv. Klimenta v Osvětimanech. Stříbrnice, Medlovice a Osvětimany totiž konečně propojí cyklostezka, která odvede hlavně školáky ze silnice II. třídy, po které denně jezdí více než 2 tisíce vozidel.

„Když se potkají dva kamiony, projíždějícímu cyklistovi jde o život. Situace je opravdu nebezpečná, silnice je úzká a před Osvětimany navíc svádí řidiče k rychlé jízdě. Po krajnici přitom chodí děti z Medlovic do osvětimanské školy,“ upozornil Petr Matoušek, starosta Stříbrnic.

Cyklostezka dlouhá 5,3 kilometru se napojí na trasu z Boršic u křížku ve Stříbrnicích, povede podél rokle do Medlovic, dál k obecnímu úřadu a po levé straně silnice II. třídy skončí na kraji Osvětiman. „Studii máme na stole už od loňska, jenže rok jsme čekali na vyjádření ministerstva dopravy ohledně vyššího stoupání, než povoluje norma. Až s jejich požehnáním jsme rozjeli projektování,“ prozradil Matoušek s tím, že na medlovickém katastru cyklisty čeká v jednom krátkém úseku 12% stoupání. „Jiná možnost neexistovala, druhá varianta totiž narazila na problémy s pozemky, které nemají dohledatelné majitele,“ vysvětlila Miroslava Náplavová, starostka Medlovic.

Cyklostezka povede z větší části po obecních pozemcích, u soukromých mají starostové předběžný souhlas majitelů k užívání. Už jej zbývá jen stvrdit podpisem smlouvy. Největší čas stráví kolaři na medlovickém katastru (3 150 metrů), výrazně méně v Osvětimanech (1 250 m) a nejméně ve Stříbrnicích (900 m). „Aktuálně končí cyklostezka u nás, takže jejím prodloužením do Medlovic a Osvětiman navážeme na projekt cyrilometodějských tras a propojíme celý mikroregion Buchlov,“ těší Matouška.

Jelikož se cena díla pohybuje kolem 50 milionů korun, je vzhledem k rozpočtům obcí jasné, že bez dotace zůstane cyklostezka jen na papíře. „Už se rodí projektová dokumentace, jakmile získáme stavební povolení, vyčkáme na vhodný dotační titul Evropské unie za administrativní podpory MAS Buchlov, případně Státního fondu dopravní infrastruktury. Když ji získáme, spustíme výkup pozemků,“ nastínil další kroky Matoušek.

Se zahájením stavby obce počítají nejdříve na jaře příštího roku.

Tagy článku

TOPlist