Kritika křižovatky je předčasná, stavba je v polovině. Čeká se na energetiky
Foto: pas / Nedokončená křižovatka u sportovní haly Cihelna dává některým řidičům zabrat!
Ostrou kritiku vyvolává probíhající rekonstrukce křižovatky u sportovní haly v Buchlovicích. Místní poukazují na nedostatečné šířkové rozměry, dvě osobní auta se podle nich sotva vyhnou, hrozí kolize. Jenže cílem úpravy křižovatky je právě bezpečnost. Obec apeluje na trpělivost, stavební práce ještě nejsou u konce.
„Křižovatka byla jen jeden velký plac, nijak usměrněný, auta vyjíždějící na hlavní silnici často komplikovala situaci řidičům odbočujícím od náměstí k hale. Spoustu let se bavíme, že je nebezpečná. Rekonstrukce jí vtiskne potřebný dopravní řád,“ prohlásila Pavla Večeřová, starostka Buchlovic.
Jenže probíhající stavební práce vzbudily u obyvatel rozpaky. „Křižovatka je prostě paskvil, samé esíčko, dvě protijedoucí auta se sotva vyhnou, rozměrnější vozidla si dávají přednost. Školní autobusy, vozící děti na plavání, do divadla nebo na výlet, to raději objíždějí na Břestek… Do bezpečné křižovatky to má daleko,“ svěřil se DOBRÉMU DNI jeden z obyvatel, který si ale přál zůstat v anonymitě. Jediným řešením je podle něj rozšíření průjezdních pruhů.
Obec před kritickými hlasy nestrká hlavu do písku, ostatně reakcí je i dílčí úprava projektu. „Ve dvou místech rozšíříme oblouky, abychom opravdu eliminovali kolize a vyhověli stížnostem. Je nutné si však uvědomit, že projektovou dokumentaci posvětily všechny dotčené orgány, včetně dopravního inspektorátu, křižovatka tak vyhovuje všem legislativním požadavkům,“ zdůraznila Večeřová s tím, že vítězná varianta je navíc výsledkem dlouhých diskuzí s odborníky. Ve hře byl dokonce i kruhový objezd, ale kvůli nedostatečným rozměrům skončil v koši.
Lidé každopádně kritizují nedokončené dílo, rekonstrukce křižovatky i navazující ulice Hradišťská je v polovině. Investorem silnice je Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK), na vrub obce jdou chodníky, křižovatka a veřejné osvětlení. „Stavaři ještě opravdu nejsou u konce. Situace se výrazně zlepší až po odstranění trafostanice, která dnes stojí v křižovatce. Až pak se dokončí oblouk do Tyršovy ulice, který tam zatím není,“ poznamenala starostka Buchlovic. „Křižovatka u haly je realizována v souladu s platnými normami po dohodě s městysem a přijaté řešení zpřehlední napojení místních komunikací a zvýší bezpečnost silničního provozu,“ reagoval Bronislav Malý, ředitel ŘSZK. Stavaři ještě v první etapě z ulice Hradišťská odstranili dlažbu, kterou nahradili asfaltovým kobercem a zajistili odvodnění vozovky do kanalizace.
Kdy se dělníci do Buchlovic vrátí, zatím není jisté. ŘSZK aktuálně řeší podmínky pro výběr zhotovitele projektové dokumentace na pokračující rekonstrukci ulice Hradišťská od první zámecké brány až za průmyslovou zónu. „Počítáme s výměnou povrchu z drobné kostky za asfalt, sjednocením šířky vozovky, vybudováním zpomalovacího prvku na vjezdu do městyse a oboustranných autobusových zastávek u průmyslové zóny, doplněním cyklostezky, úpravou místa pro přecházení, křižovatky silnic Sportovní a Hradišťská, opravou chodníku a připojením komunikace do plánované lokality Nové sady,“ prozradil Malý.
Jenže to má jeden háček. Stavební práce na kritizované křižovatce se opětovně rozjedou až v okamžiku, kdy energetici demontují trafostanici. „Ještě předtím uloží dráty elektrického vedení do země a o kousek dál mimo křižovatku umístí novou trafostanici. Věřím, že se pustí do práce co nejdřív, abychom vše stihli do konce roku,“ přeje si starostka městyse, jehož finanční podíl na rekonstrukci čítá zhruba 12 milionů korun.