Kritika zabrala, časové jízdenky se "vrací"
Foto: web / ilustrační foto
Dobrá zpráva
Hlasitá kritika cestujících přinesla kýžené ovoce! Doprava v souměstí Uherské Hradiště, Staré Město, Kunovice zažije návrat do časů před dopravní revolucí, kterou režíroval Zlínský kraj. Radnice totiž sáhnou do „kapsy“ a hejtmanství doplatí prokazatelnou ztrátu z meziměstské dopravy. Časové jízdenky se vrátí na scénu od června.
„Lidovecká dopravní revoluce ve Zlínském kraji způsobuje jeden problém za druhým, mimo jiné znemožnila cestujícím, aby časová jízdenka uherskohradišťského MHD platila také v meziměstské autobusové dopravě, jak to bylo léta zažité. A tak není divu, že vyvolala vlnu kritiky,“ chápe cestující Michal Dvouletý, zastupitel Uherského Hradiště.
Držitelé časových jízdenek se od ledna nestačili divit. Když totiž jeli z Jarošova do Uherského Hradiště autobusem přijíždějícím ze Zlína, sáhli opět do peněženky. Časová jízdenka se proměnila v cár papíru… „Cesta do práce se mi od ledna výrazně prodražila, zásahy kraje jsou do nebe volající,“ kroutí hlavou jedna ze zaměstnankyň podniku v Uherském Hradišti. Ale všeho do času.
Bouře nevole obyvatel, vyvolaná rozdíly jízdného ve veřejné dopravě v souměstí v závislosti na městské nebo meziměstské lince, totiž nenechala klidnou radnici v Uherském Hradišti. A po jednání se Zlínským krajem dosáhla „kompromisu“. „Domluvili jsme se na proplacení prokazatelné ztráty, která Zlínskému kraji vznikne uznáním občanské časové jízdenky na meziměstských linkách, s měsíční i čtvrtletní platností. Samozřejmě pouze na území souměstí Uherské Hradiště, Staré Město, Kunovice, a to od června do konce roku,“ prozradil Jan Pášma, mluvčí uherskohradišťské radnice. „Myslím, že se všechno mohlo zvládnout, už když se změny v dopravě vymýšlely. Ale kraj jednal poměrně tvrdě,“ poznamenal Josef Bazala, starosta Starého Města.
Potřebnou dotaci už schválili zastupitelé všech tří dotčených měst, z jejich rozpočtů odteče 875 875 korun. Kunovice zaplatí 98 098, Staré Město 137 512 a Uherské Hradiště 640 265 korun (podle počtu obyvatel - pozn. autora). „Finanční dotace je kompenzací zlínskému hejtmanství za změnu, bohužel je to zatím jediná možnost, jak občanům vyhovět,“ říká zastupitel Dvouletý.
Koncem roku má však Zlínský kraj nasadit plnohodnotný integrovaný dopravní systém, který opět změní regionální autobusovou a železniční dopravu. „Jakým způsobem se nový model promítne do uherskohradišťské MHD, to však zatím nikdo neví. Mám jen trošku obavu, že na komfort cestujících z našeho souměstí nikdo ve Zlíně nemyslí,“ nezakrývá Dvouletý, který od začátku upozorňuje na zpackanou revoluci v krajské dopravě.