Krize se do nákupů moc nepromítla

Krize se do nákupů moc nepromítla
Slovácko Zprávy 23 / 12 / 2009

Velké obchodní řetězce si mnou ruce, ty menší dosahují podobných tržeb jako loni

Vánoce si lidé ze Slovácka nenechají narušit ani celosvětovou ekonomickou krizí. Velké obchodní řetězce totiž nyní jen s vypětím všech sil odolávají náporu koupěchtivých zájemců, které doslova zachvátila nákupní horečka. Pozornost nakupujících není přitom upřena jen do velkých obchodních řetězců, i středně velké obchody hlásí, že se dostávají na podobné tržby jako před rokem.
Hračky, oblečení, elektronika, kosmetika a drogerie. To jsou nyní nejčastější druhy zboží, o které je v obchodech největší zájem. „U zákazníků hodně zabodovaly předvánoční slevy. Třeba ceny hraček jsme snížili až o 50 procent a sezonní zboží o 70 procent. Pokles tržeb rozhodně neevidujeme. Vůči běžným víkendům nám o adventu stoupl počet zákazníků až o 40 procent, přičemž prodej se zvedl dokonce o polovinu. V pracovních dnech máme přibližně o čtvrtinu zákazníků víc, než je tomu běžně,“ uvedla Eva Karasová, mluvčí hypermarketu Tesco.
Spokojeny jsou i další hypermarkety, které zjistily, že lidé před Vánocemi příliš na finance nehledí: „Češi si v porovnání s loňským rokem dopřejí o Vánocích podstatně více opravdových pochoutek, které jsou vzhledem k dlouhodobě klesajícím cenám pro ně nyní mnohem dostupnější,“ uvedl Libor Kytýr, ředitel komunikace prodejen Albert, podle kterého si zákazníci oblíbili například nilského okouna, lososa či krevety.
Stoupající trend v prodejnosti evidují před Vánocemi i internetové obchody, které těží nejen z příznivějších cen, než jsou obvykle v obchodech, ale také z faktu, že lidé za nákupem nemusejí nikam jezdit a jen si vybírají zboží v klidu svého domova.
„Objednávky zde máme prakticky pořád a tržby nám tak výrazně rostou,“ přiznal například marketingový ředitel alza.cz, která se zabývá prodejem počítačů a elektroniky.
Poněkud stranou stojí menší obchodní řetězce, které se zabývají především prodejem potravin, ale ani tam si na dopad ekonomické krize nemohou příliš stěžovat.
„Vývoj tržeb kopíruje předchozí měsíc. V porovnání se stejným obdobím loňského roku jsme přibližně na 98 procentech tržeb. Zákazníci u nás kupují ve zvýšené míře především salámy, sýry, kolekce a vánoční pečivo. Nově nasazujeme do prodeje i věci spojené s tematikou Vánoc, jako jsou ubrusy, záclony a podobně, čímž chceme vyjít vstříc především starším obyvatelům, kteří mají problém nakoupit ve větších obchodních centrech,“ uvedl předseda spotřebního družstva Jednota - COOP v Uherském Ostrohu František Polák.
Největší nápor ze strany spotřebitelů očekávali prodejci po zkušenostech z předchozích let nyní o Zlaté neděli, kdy lidé zpravidla dohánějí nákup vánočních dárků. S výjimkou malých obchodů, u kterých jsou v současnosti tržby značně kolísavé, se tak dá říci, že krize se do Vánoc na Slovácku příliš nepromítla.

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace