Křižovatce odlehčí odbočovací pruhy

Křižovatce odlehčí odbočovací pruhy
Foto: il.
Uherské Hradiště Zprávy 19 / 10 / 2011

Dlouhým kolonám na hlavní křižovatce v Uherském Hradišti, která je nejfrekventovanějším místem na Uherskohradišťsku, odzvoní. Už v dubnu se totiž podle informací z radnice rozjedou práce na jejím zkapacitnění, které mimochodem „vykouzlí“ i tři odbočovací pruhy. Silničáři dělají maximum, aby dubnový termín stihli, ale podepsat se pod něj netroufli...
„Zkapacitnění křižovatky je pro Uherské Hradiště po protipovodňových opatřeních druhou největší prioritou. Vydání územního rozhodnutí a schválení přeložky plynovodu jsou první vlaštovky k realizaci finančně náročného projektu, který výrazně odlehčí přetíženému středu města,“ těší starostu Květoslava Tichavského.
„S více než půlročním předstihem nemůžeme na sto procent slíbit žádnou stavbu,“ říká s opatrností Vojtěch Cekota, mluvčí Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK). „Ruku do ohně za dubnový termín nedám, ještě totiž není zcela hotová projektová dokumentace. Ale děláme pro něj maximum,“ dodává Karel Chudárek, ředitel zlínského Ředitelství silnic a dálnic ČR.
Zkapacitnění hlavní křižovatky a východního „ramena“ od Jarošova je každopádně klíčem k plynulejšímu průjezdu centrem Uherského Hradiště, kterým podle posledního sčítání projede každou hodinu tisíc vozidel. „Projekt se tvoří už několik let, jeho realizace je však odvislá od finančních prostředků. A proto jsme jej rozdělili na etapy, první z nich představuje úpravu hlavní křižovatky a navazující silnice na Jarošov až po Štefánikovu ulici,“ řekl Tichavský. Jako největší problém se jeví vjezd do křižovatky právě od Jarošova, kde je citelná absence odbočovacího pruhu do Kunovic. „Jeho vybudováním se výrazně urychlí průjezd křižovatkou. Aktuálně totiž platí, že když autobus nebo kamion zablokují celý pruh, tvoří se dlouhé kolony,“ přikyvuje starosta. „Záměr usilovně připravujeme, řešení stavebně-technického uspořádání křižovatky je nevyhnutelné. Realizace v dubnu až červenci příštího roku je zatím platná, nemáme žádné indicie, že by byl termín ohrožen,“ zdůraznil Libor Lukáš, náměstek hejtmena Zlínského kraje.
Co společná investice města se státními a krajskými silničáři přinese? Hlavní křižovatka se rozšíří o dva pravé odbočovací pruhy - ve směru od Kunovic na Jarošov a ve směru od Starého Města do centra Uh. Hradiště. Komplexní rekonstrukce pak čeká 190 metrů navazující silnice na Jarošov. „Stavební úprava počítá s výměnou konstrukčních vrstev, včetně případné sanace zemní pláně. Vozovka se rozšíří o pětasedmdesát centimetrů, součástí projektu je i její odvodnění, nová dešťová kanalizace a dopravní značení. Stavba si vyžádá přeložku tří řadů vodovodů,“ prozradil mluvčí silničářů Vojtěch Cekota. Součástí první etapy však není už dříve avizovaná kruhová křižovatka u Verbířské ulice. „Z projektu však rozhodně nezmizela, její realizace bude součástí dalších etap. Napojení Verbířské ulice na Sokolovskou totiž považujeme za klíčové,“ poznamenal Zdeněk Procházka, místostarosta Uh. Hradiště, který počítá s investicí ? milionů korun. ŘSZK přidá 21,6 a ŘSD 19 milionů.

autor: PETR ČECH
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace