„Kruháč“ zůstává dál sci-fi. Radnice lidem z Louk slibuje, že změní podmínky

„Kruháč“ zůstává dál sci-fi. Radnice lidem z Louk slibuje, že změní podmínky
Foto: ilustr. web  /  Vyjet v dopravní špičce z jarošovského sídliště Louky na hlavní silnici, to často zabere několik minut. Situaci by podle místních mohla změnit kruhová křižovatka.
Uherské Hradiště Zprávy 18 / 02 / 2020

Kruhový objezd v Jarošově? Sci-fi! I když si obyvatelé sídliště Louky trvale stěžují na nebezpečný výjezd na hlavní silnici směrem do Uherského Hradiště, hlavně v ranní a odpolední špičce, v nejbližší době se nic zásadně nezmění. Silničáři totiž zůstávají v klidu a radnice stále řeší komplikované majetkové pozemkové vztahy.
„Z našeho pohledu je v současné době provoz na krajské silnici ve čtvrti Jarošov plynulý, žádnou investiční stavbu nepřipravujeme,“ informoval Bronislav Malý, ředitel Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK), vlastníka silnice II. třídy, podle kterého případný kruhový objezd vázne na získání potřebného pozemku. „I když víme, že město usilovalo o jeho získání, zatím nemáme žádnou informaci, že snaha byla úspěšná. S otázkou, kde je problém, je nutné se obrátit na zástupce města,“ dodal Malý.
Jestliže krajští silničáři dopravní situaci v Jarošově považují za takřka idylickou, obyvatelé sídliště jen kroutí hlavou. „Když jedu ráno do práce, vyjet směrem do centra je pořádný adrenalin. Zprava řidiči jezdí jako blázni, zvlášť po odstranění měřiče rychlosti, a zleva jsou mizerné výhledové podmínky. Jediným řešením je kruhový objezd, ale toho se asi nedožijeme,“ je přesvědčená Markéta Pospíšilová.
Radnice na rozdíl od ŘSZK dopravní situaci vnímá stejně jako obyvatelé a místní komise. „Řešením se intenzivně zabýváme, jedná se však o napojení na silnici II. třídy, která není v majetku města, navíc ve směrovém oblouku v oblasti s komplikovanými majetkovými vztahy k pozemkům. Najít a realizovat vhodné efektivní řešení tak není jednoduché,“ zdůraznil Jan Pášma, mluvčí uherskohradišťské radnice, podle kterého ŘSZK plánuje rekonstrukci silnice mezi Jarošovem a Bílovicemi. „S okružní křižovatkou na výjezdu ze sídliště ale nepočítá,“ pokrčil rameny Pášma. Jako o druhé variantě řešení se hovoří o vybudování nové křižovatky v blízkosti areálu bývalého pivovaru. „To je zatím pouze vize nebo spíše územní studie. Tématem se dále zabýváme, ale o konkrétních výsledcích není možné ještě hovořit,“ poznamenal mluvčí.
Radnice každopádně upřednostňuje dopravní řešení, které zvýší bezpečnost silničního provozu. Ať už ale vyhraje kruhová křižovatka, nebo nové dopravní napojení sídliště na hlavní silnici, obě varianty mají limity v technických podmínkách a složitých majetkových vztazích u pozemků v singulárním vlastnictví. „Město se však zabývá i možností osazení semaforu nebo trvalého měření rychlosti. Orientační radar jsme demontovali, protože byl delší dobu nefunkční a pro svou zastaralost neopravitelný. Ještě letos jej nahradíme novým, technologicky vyspělejším,“ dovysvětlil Pášma.
A tak radnice zatím aspoň zlepší rozhledové podmínky zleva při výjezdu ze sídliště Louky. „Když zdárně dokončíme směny pozemků se soukromým majitelem, posuneme oplocení, zvětšíme veřejný prostor a zvýšíme přehlednost křižovatky. Snad už v brzké době,“ vzkázal Pášma.

autor: PETR ČECH
TOPlist