Kruhový objezd skončil u ledu, křižovatka u mlékárny se posune do pole

Kruhový objezd skončil u ledu, křižovatka u mlékárny se posune do pole
Foto: pas  /  Kruhový objezd u bývalé mlékárny neožije, podle projektu se křižovatka posune blíž ke Kněžpoli.
Bílovice, Uherské Hradiště Zprávy 13 / 09 / 2023

„Nekonečný příběh“ je u konce, po dlouhých letech příprav je na spadnutí rekonstrukce frekventované silnice mezi Uherským Hradištěm a Bílovicemi. Stavaři se pustí do díla na jaře, součástí projektu je i posunutí křižovatky u bývalé mlékárny v Mistřicích do pole směrem na Kněžpole. Kruhový objezd tak skončil u ledu.

O rekonstrukci silnici II. třídy, po které podle posledního sčítání dopravy denně projede devět tisíc aut, včetně tisícovky náklaďáků a kamionů, se mluví už minimálně deset let. Přípravy se neskutečně táhly hlavně kvůli nevypořádaným majetkoprávním vztahům a hledání řešení nebezpečné křižovatky u bývalé mlékárny v Mistřicích. „Jednání s vlastníky dotčených pozemků byla složitá, stejně tak nalezení nejvhodnější varianty ohledně křižovatky. Současně jsme jednali s Povodím Moravy kvůli rekonstrukci objektů a výtoku dešťových vod a plánovanými protipovodňovými opatřeními v katastrálním území Kněžpole,“ vysvětlil zdržení Bronislav Malý, ředitel Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK).

I když u bývalé mlékárny investor zvažoval i kruhový objezd, nakonec zůstal jen na papíře. „Zpracovaný bezpečnostní audit se zabýval různými variantami, ale okružní křižovatka nevycházela jako vhodná kvůli velkému rozdílu intenzit dopravy na hlavní a vedlejších silnicích, což by se negativně odrazilo na plynulosti provozu,“ uvedl Malý. Aktuální problém řidičů, kteří kvůli špatnému výhledu kolikrát riskují při výjezdu od Mistřic, vyřeší posunutí křižovatky do pole směrem na Kněžpole. „Rozhledové poměry se výrazně zlepší, objekt bývalé mlékárny už nebude dopravní překážkou,“ dodal ředitel.

Stavaři si vezmou do parády 2 549 metrů dlouhý úsek mezi Uherským Hradištěm a Bílovicemi, práce si rozdělí na dvě etapy - od Jarošova po Správu a údržbu silnic a následně až po Včelary. „Vyměníme konstrukční vrstvy, položíme nový asfaltový koberec a zajistíme odvodnění vozovky do Mistřického potoka. Součástí díla je rovněž zřízení zastávkových pruhů pro zastávky Blaně, Vodárna a Mistřice,“ popsal Malý s tím, že u křižovatky ožijí odbočovací pruhy.

Obce Kněžpole a Mistřice souběžně investují do realizace autobusových zastávek, navazujících chodníků a veřejného osvětlení. Součástí akce je rovněž přesun sakrálních staveb.

Rekonstrukce frekventované silniční tepny přijde na bezmála 266 milionů korun, ŘSZK se koncem srpna postaví do fronty na dotaci z evropských fondů, která může pokrýt až 75 procent nákladů. Stavební práce si samozřejmě vyžádají dopravní omezení. „Řidiči se musí připravit na částečnou uzavírku po polovinách šířky vozovky za použití světelného signalizačního zařízení, ale i úplnou při posunování křižovatky,“ prozradil Malý. Stavaři podle něj silnici obsadí v dubnu, skončí v listopadu 2026.

Tagy článku

TOPlist