Kruhový objezd v Jarošově bezpečí nezvýší!

Kruhový objezd v Jarošově bezpečí nezvýší!
Foto: ilustr.
Uherské Hradiště Zprávy 08 / 11 / 2012

Kruhový objezd v Jarošově nebude. Bezpečnost a plynulost silničního provozu u výjezdu ze sídliště Louky nezvýší. Jeho výstavbu totiž neposvětil majitel dotčených soukromých pozemků. Jinak se ale na plánované opravě frekventované silnice od Kauflandu po konec Jarošova nic nemění, Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK) už naopak má v kapse dotaci z Evropské unie a aktuálně řeší dopravní omezení.
„Okružní křižovatka vyžadovala zábor soukromého pozemku. Vlastník si však souhlas podmiňoval požadavky, které představovaly další finanční zatížení pro město Uh. Hradiště, což pro něj bylo neakceptovatelné,“ vysvětlil vymazání kruháče z projektu Bronislav Malý, ředitel ŘSZK. „S majitelem soukromých pozemků jsme nedospěli k dohodě. Technické problémy jsou řešitelné, ale bez souhlasu vlastníka zůstane kruhový objezd jen přáním,“ potvrdil Zdeněk Procházka, místostarosta Uh. Hradiště. „Kruháč“ měl přitom podle něj zvýšit bezpečnost, plynulost i komfort dopravy.
Silničáři si posvítí na 2 544 metrů dlouhý úsek, po kterém podle posledního sčítání dopravy denně projede devět tisíc vozidel. „Technický stav silnice je naprosto nevyhovující. Diagnostika z roku 2007 zjistila vyjeté koleje v obou směrech, lokální síťové trhliny, deformace i výrazné snížení kvality povrchu. A v některých úsecích je i nedostatečná únosnost vozovky, což je i důsledek místy chybějícího odvodnění,“ vyjmenoval neduhy vozovky Malý. A není divu, vždyť na komplexnější rekonstrukci zmíněný úsek čeká po celou dobu existence ŘSZK (od roku 2001 - pozn. autora). Za havarijní její ředitel označil prvních devět set metrů od Kauflandu, kde ostatně projekt počítá i s novou nosnou konstrukcí. „V dalších úsecích položíme jen nový živičný povrch, obnovíme a doplníme odvodnění a odstraníme některé dopravní závady,“ doplnil Malý. Součástí stavby je i úprava zastávkových pruhů pro autobusy a obnova dopravního značení.
Rekonstrukce podle rozpočtu „spolkne“ 57 milionů korun, ŘSZK ale výrazně odlehčí dotace z Evropské unie ve výši 41 milionů. Akce samozřejmě zasáhne i městskou pokladnu. Uherské Hradiště totiž zaplatí napojení místních komunikací, sjezdů a nájezdů k přilehlým nemovitostem, rekonstrukci přilehlých chodníků a zatrubnění Vinohradského potoka (propustek pod komunikací). „Finanční podíl města se tak vyšplhá k hranici pěti milionů korun,“ říká místostarosta Procházka. „Uvažuje se i o speciálním osvětlení přechodů na celé trase Mařatice - Jarošova, ale ještě to není definitivní. Každopádně jej chceme připravit aspoň v podobě chrániček pro kabely,“ prozradil.
Dopravní komplikace na trase vypuknou v létě a potrvají celý rok. Řidiči se musí připravit na částečné, ale i úplné uzavírky. „Většinou je v plánu jen částečná uzavírka s tím, že provoz svedeme střídavě do jednoho pruhu a o řízení se postará světelná signalizace. Jenže některé části stavby se bez úplné uzavírky a objízdné trasy neobejdou, přesné termíny zatím ale ještě neznáme,“ uvedl Malý. Tranzitní nákladní doprava má však smůlu, během rekonstrukce se pro ni silnice neprodyšně uzavře.

autor: PETR ČECH
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace