Kruhový objezd v Jarošově brzdí Vymyslický
Foto: sal / Tady by mohl v budoucnu vyrůst kruhový objezd
Kruhový objezd v Jarošově? Realita, nebo fikce? Zatím fikce. Jeho výstavbu při vjezdu do Uherského Hradiště totiž před časem zastavil majitel společnosti Vymyslický - Výtahy. Aktuálně tak projekt Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK) leží u ledu. Jednání však podle informací DOBRÉHO DNE stále probíhají.
I když při vjezdu do Jarošova od Bílovic na řidiče svítí měřicí tabule, blikající diody je zpomalit v drtivé většině nepřinutí. O nerespektování rychlosti víme, stačí se jen podívat na statistiku z měřicího zařízení. Průměrná rychlost vozidel daleko překračuje povolenou padesátku. Ještě větším problémem je výjezd ze sídliště Louky, který je sám o sobě komplikovaný, vlevo totiž není dostatečný výhled. Bezpečnost dostává na frak, vystihl situaci Zdeněk Procházka, místostarosta Uherského Hradiště. I když se nejedná o rizikové místo, protože dopravních nehod je zde minimum, vybudování kruhového objezdu by mělo opodstatnění z hlediska bezpečnosti i plynulosti dopravy, prohlásila Milena Šabatová, mluvčí hradišťské policie, která v místě řeší jednu nehodu za rok, ale spoustu dalších řidiči vůbec nehlásí.
Jenže kruhový objezd je zatím jen zbožným přáním obyvatel jarošovského sídliště Louky. Proč? Část nové okružní křižovatky se dotýkala pozemků v soukromém vlastnictví. Když majitel odsouhlasil technické řešení a připojení areálu, začali s ním jednat představitelé města o možném výkupu části pozemků dotčených výstavbou. Zatím však bez vzájemné shody, prozradil Bronislav Malý, ředitel ŘSZK, které se do projektové dokumentace pustilo právě na základě požadavku města. Cílem kruhového objezdu je zpomalení dopravy na vjezdu do Jarošova a především snazší výjezd vozidel od sídliště Louky, dodal Malý.
Jelikož souhlas společnosti byl nezbytný k zahájení stavebního řízení, územní rozhodnutí na stavbu vydané už v roce 2010 je dnes neplatné. Bohužel se nám nepodařilo uzavřít smlouvu o právu provést stavbu a požádat o vydání stavebního povolení. Aktuálně bychom tak museli projekt aktualizovat, poznamenal Malý.
Kde je zakopaný pes? Z pohledu ŘSZK je nezbytné posunout vjezdovou bránu do areálu, protože délka odbočovací větve do společnosti neumožňuje zastavení kamionu mimo kruhový objezd. Cena díla se odhaduje na 10 milionů korun. Jeho realizaci však silničáři nemají ve vlastních rukách… Omlouvám se, ale nejsem kvůli časové tísni schopný se k problému kvalifikovaně vyjádřit, reagoval na dotazy DOBRÉHO DNE Radislav Vymyslický, majitel jarošovské společnosti. Na otázku, kdy se sídliště Louky dočká bezpečného napojení na silnici II. třídy, neznají odpověď ani silničáři. Nelze předvídat výsledky jednání, vysvětlil Malý.