Lávky mezi Hradištěm a Starým Městem se znovu zavřou
Foto: sal / ilustrační foto
Frekventované lávky pro pěší a cyklisty mezi Uherským Hradištěm a Starým Městem se znovu uzavřou. Radnice na obou stranách řeky Moravy už mají na stolech stavební povolení a s příchodem letních měsíců se pustí do rekonstrukce lávek, jejichž stav je žalostný.
Lávky denně čelí náporu pěších i cyklistů a pojezdové dřevěné desky nestíhají. I když je radnice vymění, za pár týdnů jsou opět vyviklané a posázené dírami. A tak dřevo vystřídá beton. Je to určitě stálejší povrch. Dřevo se vlivem dešťů, sněžení a vůbec obrovských teplotních i povětrnostních výkyvů rozpíná a vysušuje, což výrazně zkracuje jeho životnost, vysvětlil Josef Bazala, starosta Starého Města, které za rekonstrukci své lávky přes Baťův kanál zaplatí zhruba 1,5 milionu korun.
Sousedé sáhnou do kapsy hlouběji. Na opravu o třicet metrů delší lávky počítají se 2 miliony. Města sice aktuálně žádají o dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury, která může pokrýt až 70 procent nákladů, ale s největší pravděpodobností se pustí do díla i v případě neúspěchu. S ohledem na aktuální stav lávky je to velmi pravděpodobné, přikyvuje Zdeněk Procházka, místostarosta Uh. Hradiště. Záleží na rozhodnutí zastupitelstva, ale je jasné, že dřevěná pojezdová plocha stávající nápor nezvládá, říká Bazala.
Kromě financí se ještě představitelé měst zabývají sladěním termínu rekonstrukce, aby výluka dvojčat byla co nejkratší. Určitě uděláme maximum, aby se lávky opravovaly současně. Ale v případě neúspěchu v honbě za dotací to možná bude problém, poznamenal Procházka. Po lávkách denně projde a projede na dva tisíce lidí, uzavírka je určitě nepotěší. Ale jinak to prostě nejde. Věřím, že betonový povrch vydrží mnohem déle bez jakýchkoliv zásahů, poznamenal starosta Starého Města.
Stavební práce se s největší pravděpodobností rozjedou na přelomu jara a léta.