Lázeňští hosté versus lid

Lázeňští hosté versus lid
Foto: ilustr., sal  /  Vybrat si přímý spoj z Hradiště do Bojkovic a zpět? Problém.
Slovácko Zprávy 01 / 03 / 2017

Rychlíky Jan Amos Komenský a Hradišťan z Prahy do Luhačovic vozí spokojené i vystresované pasažéry. A to doslova. Zatímco lidem mířícím do lázeňského města ubíhá cesta bez potíží, na trase je nečeká žádný přestup, v Uherském Hradišti přisedají do expresu pasažéři z Bojkovska, kterým jízda z práce domů působí trauma. Jak dlouho, to je zatím ve hvězdách. Nové jízdní řády platí od 16. prosince s tím, že v květnu je bude snad možné upravit.
Dnes jde o to, že jak v případě rychlíku Jan Amos Komenský s pravidelným odjezdem z Hradiště ve 14.43, tak u rychlíku Hradišťan (16.43) se jedná o cestu s přesedáním v Újezdci, nové přestupní stanici s nevyhovujícím nástupištěm.
„Zatímco ráno mě naštěstí čeká cesta bez přesedání, nastupuju v půl šesté ráno do vlaku do Brna, nazpět mám společně se spoustou lidí ze dvou zcela naplněných vagonů problémy,“ říká Anna Mikulášková. Zastupitelka Bojkovic jezdí denně za prací do Uherského Hradiště. Pracuje tady u pobočky Státního zemědělského intervenčního fondu jako terénní inspektorka. Časově je tedy vytížená, proto nemusí stihnout ani druhý rychlík s odjezdem v 16.43.
„Nejhorší je to především v pátek, kdy mívají oba rychlíky zpoždění. Mimochodem, v Újezdci jsou na přestup na bariérově i jinak nevyhovujícím nástupišti jen dvě minuty. Jenomže pokud má rychlík zpoždění, osobní vlak nečeká…,“ popisuje Anna Mikulášková. A dodává, že přestup způsobuje problémy především starším nebo lidem s handicapem. „Pro tyto cestující je přestup obzvlášť náročný. Potíže mají také lidé, kteří jezdí domů z Kunovic. Těm totiž rychlík nezastavuje, takže musí na přestup do Újezdce osobním vlakem. Na nástupišti pak čekají na rychlík z Hradiště… Až pak všichni společně jedeme do Bojkovic.“
Přestupová stanice v Újezdci je navíc kapitolou sama pro sebe. Staniční budova je v dezolátním stavu. Vlaky jedoucí do Luhačovic odsud jezdí jen z jedné koleje. Naproti tomu nový dopravní terminál v Uherském Brodě zůstává nevytížený…
Své o tom ví také Jarmila Synčáková, která dojíždí za prací do Uherského Hradiště ze Šumic. „V Újezdci je zavřená nádražní budova, cestující se tady nemají kde schovat,“ popisuje. „Převážná část z nich se navíc musí při přestupu vměstnat do dvou vagonů. Komfort cestování je zkrátka hrozný. Věřím, že sestavit jízdní řád tak, aby vyhovoval všem cestujícím, je asi nemožné. Ale pokud nějaký model funguje, a především pravidelní cestující jsou spokojeni, tak proč jej měnit?“

autor: JAROSLAV CHUDARA
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace