Lékař na telefonu? Služba se ujala, každý desátý volá stále na téma Covid-19

Lékař na telefonu? Služba se ujala, každý desátý volá stále na téma Covid-19
Foto: iDobryDen.cz
Zlínský kraj Zprávy 25 / 06 / 2020

Počet volání na konzultační linku Lékař na telefonu, což je projekt Zdravotní pojišťovny ministerstva vnitra ČR, letí dál strmě nahoru. Za první čtvrtletí se na linku obrátilo 4 526 lidí, což jsou bezmála dvě třetiny hovorů za celý loňský rok. Každý desátý telefonát se týká nákazy novým typem koronaviru.
„Když jsme před dvěma lety linku spouštěli, ani jsme netušili, o jak vizionářský krok se jedná. Klienti postupně získali důvěru ve služby Lékaře na telefonu, a dnes, v době koronavirové infekce, se na ni obracejí stále častěji. Ve spojení výhradně s nemocí COVID-19 registrujeme zhruba každý desátý hovor. K násobnému nárůstu volajících došlo právě v průběhu března, kdy se lidé začali častěji a detailněji informovat o karanténních opatřeních a nemoci samotné,“ říká David Kostra, generální ředitel pojišťovny.
Na linku 283 002 772, která funguje nepřetržitě 24 hodin, volají lidé nejčastěji v pondělí, největší nápor nejen v tento den je mezi 8. a 10. hodinou, odpoledne pak mezi 14. a 17. hodinou. Na lince jsou přes den vždy tři lékaři, zdravotnický záchranář a šest nebo i sedm koordinátorů. V noci je k dispozici „tandem“ lékař a koordinátor.
Nejčastěji volají starší lidé a maminky malých dětí. Ačkoliv výhradních dotazů ke koronaviru je deset procent všech volání, nemoci Covid-19 se nějakým způsobem dotkne většina volajících. Poradenská služba je zdarma, volající hradí pouze hovor podle tarifu svého operátora.

Tagy článku

TOPlist