Libor Lukáš bude na podzim kandidovat do Senátu. Chce bojovat za dálnice i modernizaci železnice
Foto: nin / Libor Lukáš chystá politický comeback.
Podzimní senátní volby na Uherskobrodsku už začínají mít konkrétní obrysy. Vyzyvatelem současného senátora a zároveň uherskobrodského starosty Patrika Kunčara bude bývalý hejtman Libor Lukáš, který i po odchodu z vrcholných politických funkcí dále pomáhá regionu s prosazením výstavby dálnic i modernizací železnice na Slovácku.
Stejně jako většina lidí jsem už znechucen tím, jak se u nás výstavba dálnic zcela zastavila. S opakujícími se obstrukcemi několika aktivistů si kraj ani stát moc nevědí rady. Výsledkem je, že kvalita života nejen v našem regionu neroste. Přitom vyzkoušený a účinný recept, jak s tím pořádně zahýbat, existuje - nebát se, neschovávat se, pořádně zabrat a rychle upravit děravé zákony, řekl Libor Lukáš, v kterém hned osm politických stran a hnutí vidí garanta toho, že se budování dopravní infrastruktury nejen ve Zlínském kraji podaří oživit. Kandidaturu Libora Lukáše podporuje ODS, STAN, Soukromníci, Svobodní, ZVUK 12, Nový Impuls, Moravané, Nezávislí, ale i slovácký senátor Ivo Valenta.
Věřím, že bychom společně v Senátu vytvořili velmi pracovitý tým, který by dokázal pomáhat celému našemu regionu. Libor Lukáš by byl pro mne dobrým parťákem. Má navíc spoustu zkušeností. I díky nim bychom dokázali nejen pomoci obnovit výstavbu tolik potřebných dálnic a zahájit modernizaci železnic v našem kraji, ale také hlídat a opravovat zákony, které komplikují lidem život, zatěžují je zbytečnou byrokracií a utlačují malé před velkými. Ať už jde o samosprávy, firmy nebo zdravotní péči v regionech, reagoval na Lukášovu kandidaturu senátor Ivo Valenta.
Libor Lukáš je jedním ze zakládajících členů a předsedou Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě, které už v době jeho působení ve vedení kraje tvrdě bojovalo za výstavbu dálnic, ale také modernizaci železnic. V aktivní komunikaci s ministerstvy a dalšími úřady a institucemi, které mají ve své gesci dopravní infrastrukturu, pokračuje nepřetržitě.
Prostě je nenecháváme v klidu. Chceme, aby tyto úřady věděly, že pro náš region, pro jeho další rozvoj, je páteřní dálniční síť naprosto nezbytná, říká Libor Lukáš. Sdružení například iniciovalo petici za dostavbu dálnic, pod kterou se podepsalo bezmála 17 000 lidí. Nyní se jí jako důvodnou zabývá několik výborů Senátu a vše nasvědčuje tomu, že i díky této aktivitě se podaří změnit zákony tak, aby realizace staveb ve veřejném zájmu byla snazší.
Společným úsilím s otrokovickou radnicí se podařilo také odstranit překážky bránící výstavbě další části obchvatu města, který je součástí dálnice D55. Letos se tak s největší pravděpodobností práce na něm po delší odmlce rozběhnou. Po dálnici, která má spojit Olomouc a Břeclav, volají hlavně obyvatelé měst a obcí ležících v trase zcela přetížené silnice první třídy číslo 55. Zatím je v provozu 18 kilometrů z Otrokovic do Hulína.
Neméně důležitá je i železniční doprava, kdy zejména regionální tratě potřebují podobu odpovídající 21. století. Pro celé Uherskobrodsko bude dalším impulzem modernizace a elektrizace tratí ze Starého Města přes Uherské Hradiště, Kunovice do Uherského Brodu, Luhačovic, Bojkovic až na státní hranici do Brumova-Bylnice. Velmi důležitým projektem, se kterým pomáháme, je modernizace a elektrizace trati z Otrokovic přes Zlín do Vizovic. Nádraží v krajském městě Zlíně je totiž nejhorší v celé České republice a musíme to napravit, vysvětluje Libor Lukáš.
V případě obou investic dojde i na moderní dopravní terminály a tím i ke zvýšení kvality veřejné dopravy. Stranou zájmu nezůstávají ani cesty vodní - pro další rozvoj cestovního ruchu bude mít velký význam vybudování komory na Bělovském jezu a propojení napajedelského areálu Pahrbek s korytem řeky Moravy.
Pochopitelně mám názory i na to, jak by mělo fungovat zdravotnictví, sociální služby či podpora mladých. Jsem však přesvědčen, že nejvíce budou všechny mé zkušenosti, které jsem během 25 let nasbíral, zužitkovány v oblasti dopravy. Také z případné pozice senátora chci dál bojovat za výstavbu dálnic, aby se náš region zbavil handicapu příhraniční oblasti, aby lidé měli vyšší mzdy, lépe se jim cestovalo, měli bezpečnější ulice a čistší vzduch, uzavírá Libor Lukáš.