Lidé jezdí dál zadarmo. Arriva schytá tučnou pokutu
Foto: ilustr., sal
Společnost Arriva vlaky, jejíž soupravy křižují od poloviny loňského prosince tratě mezi Starým Městem a Bojkovicemi, má potíže na pokračování. Její trable s odbavováním cestujících přímo ve vlacích pokračovaly i minulý týden, lidé tak kvůli nefunkčnímu systému nebo benevolenci personálu opět jezdili zadarmo. Redakce DOBRÉHO DNE, která na nedostatky upozornila hned při prosincovém nástupu Arrivy na místní tratě, získala svědectví dalších cestujících. Stále je to stejné. Lístek si nekupuji na nádraží, ale až ve vlaku. Tedy pokud za mnou někdo přijde. Od pondělí do pátku se mi stalo třikrát, že jsem jel zadarmo, popsal situaci jeden z cestujících na trase ze Starého Města do Bojkovic.
Vedení Arriva vlaky se minulou středu setkalo ve Zlíně se zástupci hejtmanství. Hejtman Jiří Čunek po debatě potvrdil, že Zlínský kraj udělí za zpoždění a nefunkční prodej jízdenek pokutu v řádu statisíců korun. Výše sankcí bude známá až na konci února, po vyčíslení výpadků v tržbách. Zjistit se mají srovnáním aktuálních čísel prodeje s čísly z období, kdy odbavovací zařízení plně nefungovala.
Arriva nám bude muset uhradit i příjem, který nám neodvedla kvůli tomu, že cestující jezdili zdarma, protože si kvůli nefungujícímu odbavovacímu zařízení nemohli zakoupit jízdenku ve vlaku. Zástupci společnosti pochybení uznali a jsou připraveni nám sankce i ušlý zisk zaplatit, prohlásil Čunek. Náměstek hejtmana pro dopravu Pavel Botek k tomu dodal: Se zástupci Arrivy jsme se dohodli, že se společně sejdeme ještě ve středu 22. ledna, kdy vyhodnotíme, jak se daří zlepšovat situaci a plnit minulý týden stanovené úkoly.
Generální ředitel Arriva Transport Česká republika Daniel Adamka řekl, že společnost dál pracuje na zlepšení situace. Zpoždění, která byla první týden, teď už nejsou a z pohledu dodržování jízdního řádu se situace stabilizuje. Co se týká odbavování v pokladnách, všechny pokladny fungují a prodávají jízdenky, uvedl Adamka s tím, že v případě odbavování ve vlacích se Arriva potýká s nečekaným problémem. Bohužel náš dodavatel nedodal zařízení, která jsme si objednali. Tím pádem my jsme se hned první týden provozu rozhodli vyměnit tato zařízení a objednali jsme jiná zařízení, která by nejpozději do konce měsíce, ale já doufám, že to bude už příští týden nebo ten další týden, měla být tady k dispozici a měl by být prodej zajištěn, prohlásil Adamka.