Lidé z Těšova a Újezdce volají po obchvatu

Lidé z Těšova a Újezdce volají po obchvatu
Foto: fab  /  Hustota provozu Těšovem je srovnatelná s Bánovem. Tam se už staví!
Zprávy 17 / 05 / 2009

Hustota provozu v obci je téměř stejná jako v Bánově, na rozdíl od bánovského je obchvat Újezdce zatím ve hvězdách

Obyvatelé z brodských částí Újezdce a Těšova se stále častěji obracejí na své volené zástupce v městském zastupitelstvu či přímo na uvolněné funkcionáře. Úkol je jasný. Urychlete přípravu obchvatu Újezdce. Přejí si to lidé. Na tom se jako na prioritě shodl i osadní výbor těchto částí. Taková stavba je ovšem běh na dlouhou trať. Investici v desítkách milionů korun by si na svá bedra musel vzít s největší pravděpodobností Zlínský kraj. Jedno je však jisté. Aby se úřední mašinérie dala do pohybu, musejí lidé na problém stále upozorňovat.
„Rádi bychom požádali město, aby se opravdu zabývalo urychlením zařazení stavby obchvatu Újezdce a Těšova mezi priority města. Sami vidíte, jak to vypadá. Teď když je doprava vedena přes kruhový objezd, tak je situace neúnosná. Rádi bychom tedy tuto záležitost „vypíchli“ jako aktuální potřebu této části města a chceme požádat uvolněné funkcionáře, aby zahájili jednání se Zlínským krajem,“ tlumočil požadavky lidí z Újezdce a Těšova brodský zastupitel Antonín Mikulec. Situace v Těšově je už teď na hraně. Zhušťování dopravy v dalších letech si proto říká o problém.
„Společenská potřeba stavby této komunikace je určitě vysoká. Dle sčítání dopravy z roku 2004 projede Těšovem a Újezdcem za 24 hodin 8 200 vozidel,“ uvedl vedoucí odboru dopravy uherskobrodské radnice Jaroslav Prchlík. Jen pro srovnání: po E 50 například Bánovem projede kolem deseti tisíc aut denně. Ačkoli si zástupci města nutnost této stavby uvědomují, jednohlasně upozorňují, že to nezávisí jen čistě na vůli města.
„Tato akce bude muset být akcí Zlínského kraje, protože vzniklá komunikace bude v majetku kraje. Problém je v podstatě klasický, ve financích. I když by obchvat byl dlouhý jen zhruba 1 100 metrů, tak tam musejí být čtyři mosty, které stavbu prodraží. Ovšem jednání s představiteli Zlínského kraje probíhají a snažíme se zařadit tento požadavek do střednědobých plánů kraje,“ uvedl k problematice starosta města Ladislav Kryštof.
Přesto již alespoň na papíře nějaké zmínky o obchvatu existují. Tento obchvat je řešený v územním plánu.
„Konkrétní trasa komunikace však zatím není dořešena kvůli vysokému počtu soukromých pozemků. Výstavba této komunikace bude ale záležitost dlouhodobějšího charakteru,“ upozornil Prchlík.  Hodně záleží, jak se k nároku postaví kraj. Ten má sice tuto stavbu zahrnutou ve svém dopravním generelu, ovšem mezi krátkodobé plány se tato přeložka silnice ještě nedostala.
„Zatím jsme nechali schválit studii. Na podzim bude v Uh. Brodě probíhat společné jednání s Radou Zlínského kraje a tam se bude jednat i o této stavbě. Zatím to kraj nemá ve svých prioritách,“ uvedl další kroky radnice Pavel Josefík, místostarosta zodpovědný za dopravu. Obchvat Újezdce je tedy běh na dlouhou trať. Přesto či právě proto by měli zdejší lidé na problém upozorňovat, aby se netáhl další desítky let.

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace