Lobkowicz rozhodl. Janáčka střídá Pivovar Uherský Brod

Lobkowicz rozhodl. Janáčka střídá Pivovar Uherský Brod
Foto: sal  /  Lukančo Trifončovski, výrobní ředitel Pivovaru Uherský Brod, nalévá vídeňský ležák Kounic.
Uherský Brod Zprávy 27 / 04 / 2012

Pivovar Janáček už na mapě českých pivovarů nenajdete. Prvního dubna se splnil sen všech brodských patriotů a pivovar se ve svém názvu vrátil ke kořenům. Na světě je Pivovar Uherský Brod! Změna jména přináší i nové logo a změnu etiket všech brodských značek. Pivovar také představil letošní novinky - ovocná piva s příchutí brusinek a grepu nebo limetky s pomerančem. Tady jde o reakci na rostoucí zájem pivního trhu o lehká letní piva.
„O změně názvu jsme uvažovali delší dobu. Marketingově jsme měli problém pivovar Janáček identifikovat. Zákazníci si pod jménem vybavili spíše jmenovce, hudebního skladatele Leoše Janáčka. Na podzimní novince Perun se na etiketu vrátil název města a reakce spotřebitelů nás utvrdily, že se jedná o správný krok,“ řekl Libor Nechala, obchodní ředitel pivovaru Janáček.
Už tento týden tak najdou zákazníci nejprodávanější brodské pivo Patriot v novém designu. Od května budou Patriota následovat i ostatní značky a postupně změní pivovar i vzhled označení provozoven. Do přeměny hodlá Pivovar Uherský Brod investovat zhruba milion korun. „Změna není ani příliš nákladná, protože spotřební zboží pořizujeme stejně a je jedno, co na něm bude za logo,“ dodal Nechala.
To je výborná zpráva, která potvrzuje, že to majitelé pivovaru myslí se sázkou na regionalitu a patriotismus vážně. Jsme rádi, že máme ve městě pivovar, na který můžeme být hrdí a který propaguje Uherský Brod v celé zemi i zahraničí, komentoval novinku Patrik Kunčar, starosta Uherského Brodu.
Historicky je ovšem změna jména logická. Dříve vždy bylo v názvu jméno města nějak zakomponováno. Například Uherskobrodský pivovar a sladovna či Pivovar a sladovna Uherský Brod, František Janáček a syn. Odkaz na město vymizel až v devadesátých letech, zabrousil do historie Lukančo Trifončovski, výrobní ředitel pivovaru.
Zástupci pivovaru také představili směr, kterým se chce pivovar ubírat. Kromě ovocných novinek bude dál sázet na speciály s vyšším obsahem alkoholu a netradičním způsobem výroby. Naopak pivo v PET lahvích nebo plechovkách je směr, do kterého se pouštět nechtějí.
Pivovar loni vykázal zisk sedm milionů korun. To je o sedm procent více než rok předtím. Tehdy byl dokonce meziroční skok větší než šedesát procet. Na brodském pivovaru si ceníme především úspěchu jeho speciálů. Vídeňský ležák Kounic či kvasnicový Patriot jsou druhy piv, která se příliš nevyrábí a přesto si je zákazníci oblíbili, pochválil pivovar i Zdeněk Radil, generální ředitel pivovarů Lobkowizc, do jehož skupiny Pivovar Uherský Brod patří.
Ředitelství pivovaru také zpečetilo termín a obsazení letošních pivních slavností. Stejně jako loni proběhnou hned v úvodu srpna. Pátečním tahákem budou slovenští Horkýže Slíže, v sobotu se můžou naši návštěvníci těšit na kapelu Wohnout či Rybičky 48. V jednání jsme měli i Mandrage, ale v termínu bohužel mají vystoupení na jihu Čech a nestihli by se přesunout, zve už s předstihem ředitel Libor Nechala.

autor: LUKÁŠ FABIÁN
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace