Méně linek do Hradiště? Nesouhlasíme, stejně jako s odříznutím Žítkové!

Méně linek do Hradiště? Nesouhlasíme, stejně jako s odříznutím Žítkové!
Foto: iDobryDen.cz
Uherský Brod Zprávy 27 / 06 / 2018

Návrh na změny jízdních řádů pro rok 2019, které starostům na Uherskobrodsku předložil Zlínský kraj, nepřispívá na řadě míst k dobré náladě. Mezi rozladěnými je také Jan Hrdý, místostarosta Uherského Brodu a radní pro dopravu.

Jaké jsou připomínky Uherského Brodu k návrhu na novou podobu jízdních řádů?
Zásadně nesouhlasíme s rušením stávající přímé linky č. 800700 Uherský Brod - Uherské Hradiště - Brno. Požadujeme zachovat přímé spojení z Uherského Brodu do Brna. Rovněž usilujeme o úpravu návaznosti jednotlivých spojů u linek 131 a 350. Ze směru od Prakšic totiž není zajištěna návaznost spojů na Luhačovice, stejná je situace také v opačném směru. K tomu požadujeme posílení navrhované linky č. 352 Uherský Brod - Biskupice - Zlín o dřívější spoj odjíždějící z Uherského Brodu v čase kolem 5.45 hodin. V návrhu nového jízdního řádu také ubývá přímých autobusových spojů Uherský Brod - Uherské Hradiště. Požadujeme proto zachování více přímých spojů v případě, že přímé spoje nejsou zajištěny jinak.

Zlínský kraj tvrdí, že žádné spoje nikdy neruší, jen je nahrazuje novými tam, kde si to zaslouží. Souhlasíte?
Není to pravda, v našem ORP se výrazně zhoršuje dopravní obslužnost některých částí území, příkladem za všechny je obec Žítková, kam se ruší autobusové spojení úplně. Všechna města a obce přispívají kraji v solidárním systému hromadné dopravy a neměla by tak vznikat bílá místa na mapě.

Existují některé návrhy, se kterými vyloženě nesouhlasíte?
Obecně vnímáme problematicky dopravní obslužnost v západní relaci, tedy směrem na Uherské Hradiště, které je nově velkým přestupním uzlem, což by obecně bylo zcela logické, ale v Uherském Hradišti je bohužel velká vzdálenost vlakového a autobusového nádraží, což tento koncept značně narušuje. Jedním příkladem za všechny je zrušení přímé linky Uherský Brod - Brno, což je jednoznačně krokem zpět. Máme dokonce zkušenost, že i linka malého soukromého dopravce, který ji provozuje na trase Bojkovice - Uherský Brod - Uherské Hradiště - Brno, velmi dobře funguje. Je to jednoznačná chyba a po uvedení do provozu stejně praxe ukáže, že bude muset být tato linka obnovena nebo v lepším případě tuto mezeru vyplní komerční linky.

autor: JAROSLAV CHUDARA
TOPlist