Město spustilo Portál občana, cestu na úřad střídá počítač
Foto: Facebook / Portál občana umožňuje lidem vyřídit si věci na úřadě z pohodlí domova.
Portál občana města Uherské Hradiště, který je online komunikací mezi občanem a úřadem, najel na ostrý provoz. Radnice se tak připojila k modernímu trendu digitalizace služeb obyvatelům. Nová aplikace je rovněž integrována do Portálu veřejné správy. Jednoduchá registrace lidem umožní vyřídit si spoustu věcí z obýváku.´
„Novinka občanům umožňuje elektronicky řešit konkrétní životní situace a zároveň sledovat stav vyřízení. Zobrazuje rovněž aktuální přehled jejich závazků vůči městu, které je možné prostřednictvím platební brány ihned uhradit, a to i bez předchozí registrace,“ prozradil v kostce Jan Pášma, mluvčí uherskohradišťské radnice. Informace poskytované aplikací jsou závislé na způsobu přístupu do ní.
A co všechno Portál občana umí? Veřejná část obsahuje seznam životních situací rozdělených do logických skupin, včetně odkazů na požadované formuláře, které může občan úřadu doručit osobně, poštou nebo elektronicky (využitím nabídky ePodání). „Když se ale člověk registruje, získá přístup k dalším službám. Zpřístupní se mu také Osobní účet poskytující informace o závazcích, včetně informace o jejich zaplacení. Zaregistrovaný uživatel si může zobrazit informace k volbám nebo využít online služeb Portálu veřejné správy,“ dodal Pášma.
Registrace je velmi jednoduchá, je možná přes eIdentitu (např. eObčanky), pomocí formuláře na Portále občana nebo osobně na podatelně Městského úřadu v Uherském Hradišti. Více informací na webu města nebo na https://obcan.mesto-uh.cz