MHD čeká revoluce, radnice ji představí u kulatého stolu
Foto: Město Uherské Hradiště / Nová MHD přinese více linek i zastávek.
MHD v Uherském Hradišti čeká revoluce, radnice počítá s navýšením počtu zastávek, změnou trasování linek i jejich frekvencí. Všechny karty vyloží na stůl na veřejném projednání v úterý 5. dubna. I když návrh nové koncepce už vychází ze sčítání cestujících nebo průzkumu o kvalitě MHD, radnice jej ještě podrobí dalším připomínkám.
„Impulsem pro vznik nové koncepce byly podněty občanů, kteří opakovaně poukazovali na nevyhovující síť MHD i plánování příměstské dopravy Zlínského kraje. Autorem koncepce je Fakulta dopravní Českého vysokého učení technického v Praze, stále jde však o pracovní návrh,“ poznamenal Jan Pášma, mluvčí uherskohradišťské radnice, která nově plánuje zavést pouličku do ulic Svatováclávská, 28. října nebo na náves v Jarošově.
Fakulta při tvorbě návrhu linkového vedení vycházela z koncepčních materiálů, na kterých se v uplynulých letech podílela i řada občanů. Třeba deník cest pro mobilitní průzkum, sčítání cestujících nebo anketní průzkum o kvalitě MHD. „I na veřejném projednání očekáváme podněty a připomínky, které do finálního návrhu následně zapracujeme, aby výsledek co nejvíce odpovídal potřebám obyvatel města,“ zdůraznil Stanislav Blaha, starosta Uherského Hradiště, které už postupně rozšiřuje sít autobusových zastávek. Nejčerstvější přírůstek na mapě se rozsvítil u Smetanových sadů a Kauflandu, v létě ožije další u Komína.
Veřejné projednání je na programu 5. dubna od 17 hodin v malém sále Klubu kultury. Radnice však podněty a připomínky přijímá i na mhd@mesto-uh.cz. „Je ale nutné, aby z e-mailu bylo zřejmé, odkud, kam a v kolik hodin se lidé potřebují dostat,“ doplnil Pášma. „Doporučujeme věnovat návrhu patřičnou pozornost, nový systém zajistí městskou dopravu na dalších deset let. Čím více relevantních podnětů zapracujeme do návrhu, tím lepší MHD budeme mít,“ vyzval spoluobčany místostarosta Jaroslav Zatloukal.
MHD dnes zajišťuje ČSAD Uherské Hradiště. To se však možná od ledna 2024 změní. Jelikož linky ročně najedou více než 300 tisíc kilometrů, radnice musí podle nařízení Evropské unie vypsat výběrové řízení na dopravce.