MHD mezi Hradištěm, Starým Městem a Kunovicemi podraží, nahoru letí i ceny časových jízdenek

MHD mezi Hradištěm, Starým Městem a Kunovicemi podraží, nahoru letí i ceny časových jízdenek
Foto: Ilustrační foto
Uherské Hradiště Zprávy 09 / 12 / 2019

Cestující v souměstí Uherské Hradiště, Staré Město, Kunovice sáhnou hlouběji do peněženek, ČSAD BUS Uherské Hradiště totiž od 15. prosince navýší ceny MHD i časových jízdenek. Linkové spoje, zajíždějící do městské aglomerace, si navíc naúčtují „své“ ceny, které nově vycházejí výhradně z ujetých kilometrů, nikoliv tarifního pásma.
„Jízdné jsme naposledy zvedali před sedmi lety, což je dlouhá doba. Mzdové náklady jsou dnes úplně jinde, nemluvě o inflace v ostatních položkách. Od neděle tak lidé zaplatí za pouličku dvanáct místo deseti korun. Časové předplatné zdražujeme o třicet procent, čímž se dostaneme na úroveň okolních okresů,“ vysvětlil nepopulární krok Ivan Kallus, zástupce ředitele pro autobusovou dopravu společnosti ČSAD BUS Uherské Hradiště, která zhruba ve čtyřicetitisícové aglomeraci zajišťuje veřejnou dopravu.
MHD zasáhnou i šachy v dopravě, které jsou vyústěním výběrového řízení na zajištění dopravní obslužnosti ve Zlínském kraji. Čtyři linky zůstanou ryze městské a čtyři, které zajišťovaly dopravu mezi městy, získají přívlastek regionální. Nově totiž spadají pod křídla hejtmanství. „U městských linek, jezdících z autobusového nádraží do Mařatic a zpět, do Štěpnic a zpět a ze Štěpnic do Mařatic, je jízdné 12 korun a mládež do 15 let zaplatí polovinu. U „regionálních“ je taxa rovněž dvanáct korun, ale studenti do šestadvaceti let a senioři mají možnost využít takzvané babišovné, takže zaplatí jen tři koruny,“ vysvětlil v kostce Kallus.
Zásadní změnou je i konec respektování cen MHD u linkových spojů. V překladu to znamená, že třeba na lince Jalubí - Uherské Hradiště už cestující při nástupu ve Starém Městě nezaplatí stejně jako na linkách MHD, ale cenu mu určí vzdálenost do cílové stanice. „U linkových spojů vstoupí v platnost kilometrový tarif, který odzvoní tarifním pásmům. Lidé tudíž zaplatí za každý ujetý kilometr, cena se tak bude lišit od každé zastávky,“ poznamenal Kallus s tím, že u linkových spojů rovněž platí „babišovné“. „Kdo nemá žádné slevy, zaplatí více nebo také méně. Záleží na rozdílu ceny v pásmovém oproti kilometrovému tarifu. Ostatní ušetří,“ dodává zástupce ředitele. Lidem, kteří jezdí pouličkou denně za prací nebo do školy, se podle něj vyplatí nabitá čipová karta. „Kdo jezdí několikrát denně, sáhne určitě po časových jízdenkách, které stejně jako čipová karta umožňují přestupy na všech osmi linkách MHD,“ zdůraznil Kallus.
Hospodaření ČSAD Uherské Hradiště změnu nijak nepocítí, společnost má své jisté. „Máme vysoutěženou sazbu za ujeté kilometry. Od výsledné cifry odečteme tržby a rozdíl nám doplatí Zlínský kraj. Obdobná je i smlouva s městem Uherské Hradiště, které dofinancovává provoz městských linek MHD,“ vysvětlil Kallus.

autor: PETR ČECH
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace