MHD stále nemá zelenou, výrobce autobusů bojuje dál
Foto: Ilustrační foto: web / Výběrové řízení napadla společnost SOR Libchavy, významný český výrobce a prodejce autobusů.
Revoluce v MHD je stále v nedohlednu, její spuštění „brzdí“ pravomocný ortel Úřadu na ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Radnice v Uherském Hradiště tak musí s podpisem smlouvy s vybraným dodavatelem ještě počkat. Jak dlouho, je otázkou. Český výrobce a prodejce autobusů se totiž nevzdává.
ÚOHS už přitom 4. ledna vydal prvostupňové rozhodnutí. „Úřad návrh na přezkum zamítl, protože neshledal důvody k uložení nápravného opatření,“ informoval Martin Švanda, mluvčí ÚOHS. „Navrhovatel však podal proti rozhodnutí rozklad, a ve věci tak rozhodne předseda ÚOHS,“ vysvětlil Švanda.
Výběrové řízení podle něj napadla společnost SOR Libchavy. Významný český výrobce a prodejce autobusů pro městskou, meziměstskou a turistickou dopravu označil podmínky výběrového řízení za diskriminační, vyřadily jej totiž za hry.
Uherské Hradiště situaci nekomentuje. „Jelikož řízení na ÚOHS není pravomocně ukončeno, nebudeme poskytovat žádné bližší informace,“ reagoval na dotazy Jan Pášma, mluvčí uherskohradišťské radnice.
MHD ve městě zatím stále zajišťuje ČSAD Uherské Hradiště. Jestli zůstane, nebo předá symbolickou štafetu, zůstává logicky pod pokličkou. Vítěz soutěže každopádně nasadí do ulic nové nízkopodlažní klimatizované autobusy vybavené informačními panely nebo automatickým sčítáním cestujících. Podmínkou je rovněž nástup všemi dveřmi, což zkrátí jízdní doby a zlepší spolehlivost sítě MHD. Revoluce přinese více spojů, tras i zastávek. „Stávající dopravní výkon 400 tisíc kilometrů ročně se zvedne na 750 tisíc, čímž se uherskohradišťská městská doprava po mnoha letech přiblíží běžnému standardu ve srovnatelných městech,“ uvedl Jan Kolařík ze spolku, který pro město společně s týmem z Fakulty dopravní ČVUT zpracoval novou koncepci městské dopravy.