Ministerský experiment je za dveřmi. Nejmenší ze škol vyčkávají

Ministerský experiment je za dveřmi. Nejmenší ze škol vyčkávají
Foto: ilustr. web
Slovácko Zprávy 23 / 04 / 2020

Za týden, dva nebo měsíc to může být všechno jinak, ale zatím platí, že 25. května se budou nejmenší školáci vracet do lavic. Zatímco někteří z rodičů to vítají, další skřípou zuby. A jaká panuje nálada v obecních školách pro 1. až 5. ročník? Jak si tady poradí s ministerským „experimentem“ v podobě pouze měsíční skupinové výuky? Dokáží si školy poradit s omezenými prostory? Ministerstvo uvažuje o tom, že skupiny budou jen patnáctičlenné a jejich složení nebude možné měnit.   
„V tuto chvíli nevíme, jak zareagují rodiče. Tedy jestli děti pošlou do školy, nebo zůstanou s nimi doma. Situace se může změnit a nikdo neví, jakým směrem se bude vyvíjet,“ shodují se oslovení ředitelé prvostupňových škol.
„Naše škola patří k těm nejmenším, letos nás navštěvuje šestatřicet dětí,“ říká Monika Petrášová, ředitelka školy z Bystřice pod Lopeníkem. „Zásadní proto pro nás bude doporučení nebo povinné nařízení, které očekáváme od ministerstva školství a zdravotnictví. Ideální by bylo, kdyby se umožnila výuka po skupinách, které by se v jednotlivých dnech střídaly. Ale mít patnáct dětí ve skupině napříč ročníky? To si nedokážu momentálně představit. Stejně jako s dodržením hygieny a pravidel rozestupů v naší malé školní jídelně. Hodně by nám rozvázalo ruce případné vládní rozhodnutí, že by rodičům dál bylo přiznáno ošetřovné a na prvním stupni by se umožnil omezený provoz.“
Na vývoj událostí příštích dnů čeká také Eva Jandásková, ředitelka ZŠ a MŠ Nezdenice. „Vše má ještě jistý čas. Představuji si, že nějaký způsob výuky by se mohl uskutečnit, možná v kombinaci s distanční výukou, třeba formou jistých konzultací,“ podotýká. Ale jak by její škola zajistila odpolední dohled nad dětmi, které by neměly kam jít, to neví. „Nezbývá než čekat na vývoj. Ale pokud jde o distanční výuku, s tou máme jen dobré zkušenosti. Učitelky jsou s dětmi a rodiči na dálku v kontaktu denně. Děti vedeme ke komplexnímu učení, seberealizaci a sebereflexi. Některým jsme půjčili tablety,“ doplnila ředitelka školy pro zhruba 45 dětí. „Nejhůř jsou na tom v současné situaci prvňáčci, kteří potřebují pravidelný kontakt s učitelkou. Jsem zvědavá, jaký nastane vývoj. Na každý pád prioritou zůstane zdraví dětí. Podle toho také budu reagovat,“ shrnula Eva Jandásková.

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace