Ministr slíbil Baťáku 15 milionů
Ekonomická krize rozvoj Baťova kanálu nezastaví. Ministr zemědělství Jakub Šebesta při jeho otevírání minulý týden v Petrově slíbil, že ze státního rozpočtu na něj vyčlení celkem 15 milionů korun. Baťův kanál je unikátní památka, která nemá jen ekonomický význam pro Zlínský a Jihomoravský kraj, řekl ministr Šebesta. Dává také příležitost k poznání místní lidové kultury, architektury a přírodních krás. Je třeba také vyzdvihnout jeho mezinárodní význam. V posledních letech k nám stále více přivádí hosty ze sousedního Slovenska.
Baťův kanál je stále více přístupný také rodinám s dětmi. Ve většině přístavů pro ně vznikla hřiště. Intenzivně pracujeme i na dalším rozvoji. Ale velkým problémem, který blokuje další rozvoj kanálu, je stále připravovaná komora v Rohatci, kterou zatím nemůžeme realizovat kvůli nedořešeným majetkovým vztahům, podotkla Milana Grauová, předsedkyně Svazku obcí pro Baťův kanál.
Letošní sezona navazuje na jednu z historicky nejúspěšnějších. Loňský rok se podařilo rekonstruovat plavební komoru Spytihněv, opravila se pravobřežní hráze v prostoru nad Starým Městem o celkové délce 125 metrů, vyčistily se nánosy ze dna v úseku plavební komory Strážnice II až po obratiště lodí u strážnického skanzenu, čistily se nánosy mezi komorami Veselí nad Moravou a Vnorovy I, vyjmenovala mluvčí Povodí Moravy Jana Kučerová. Podařilo se také zrealizovat dalších dvanáct kilometrů asfaltových cyklostezek, které vedou po březích řeky Moravy a Baťova kanálu. Společně s úseky vybudovanými v minulých letech vznikla téměř ucelená cyklostezka z Kroměříže až do Uherského Ostrohu.
Zkrátka rekreační plavba je světový fenomén a Baťův kanál je jedinou vodní cestou, která oproti ostatním v republice vzkvétá, podotkl ředitel kanceláře úřadu Státní plavební správy Praha Jaroslav Bimka, který se letošního otevírání sezony také zúčastnil.