Modernizace rejdy zvýší bezpečnost i komfort plavby na Baťově kanále
Foto: Povodí Moravy / Investice umožní pohodlné čekání plavidel na proplutí od Kostelan nad Moravou.
Přístaviště Kunovský les ve Starém Městě opět obsadili dělníci, do zahájení sezony zmodernizují dolní rejdu plavení komory. Investiční akce Povodí Moravy umožní pohodlné čekání plavidel na proplutí od Kostelan nad Moravou, z opačné strany už turistům od srpna slouží přístaviště i se zázemím u Osla.
„Modernizací dolní rejdy v podstatě navazujeme na stavbu přístaviště, které jsme otevřeli loni. Ještě tak zvýšíme bezpečnost a komfort rekreační plavby na Baťově kanálu,“ informoval Karel Goldemund, vedoucí útvaru rozvoje vodních cest Povodí Moravy.
Státní podnik připravuje modernizaci rejd všech jedenácti provozovaných plavebních komor Baťova kanálu. Stavební práce sice potrvají až do roku 2024, nijak však neovlivní plynulost provozu během hlavní plavební sezony, předpokládají se jen krátkodobá omezení.
Rejdu Kunovský les však dělníci opustí do jara, zahájení sezony (1. května) už proběhne bez jejich asistence. V následujícím období si vodohospodáři posvítí na zbylé plavební komory. „Věřím, že ještě letos zahájíme modernizaci rejd v Petrově, Veselí nad Moravou, Uherském Ostrohu a Nedakonicích. Vodní cesta tak postupně získá moderní rejdy, které návštěvníkům poskytnou dostatek prostoru pro bezpečný vjezd i výjezd z plavební komory,“ zdůraznil Václav Gargulák, generální ředitel Povodí Moravy.
Technické řešení modernizace rejd je „šité na míru“ podle lokálních podmínek a vždy ve více variantách. „U většiny rejd vznikne pevné vyvazovací molo na nosných sloupech vetknutých přímo do dna kanálu. U dolní rejdy plavební komory Kunovský les půje o variantu svislé stěny z beraněných štětovnic s betonovým záhlavím,“ prozradil ředitel.
Modernizace rejd jedenácti plavebních komor přijde na 61 milionů korun, akce je financována ze Státního fondu dopravní infrastruktury.