Mokré přechody jsou pastí

Mokré přechody jsou pastí
Foto: fab  /  Přechody kloužou - Za mokra je přecházení přechodů v kopcovitém městě o zdraví.
Uherský Brod Zprávy 10 / 03 / 2009

Za deště přechody kloužou, protiskluzová barva je však nákladná

Na chodce čeká v dnešním hustém dopravním provozu řada nástrah. Někde je to chybějící chodník či přechod. Jinde si zase chodci stěžují na nepřehledné úseky či bezohlednost řidičů. Ovšem velké riziko hrozí i na označených přechodech. Přecházení silnice můžete klidně odskákat zlomením nohy. A to i když jsou auta v nedohlednu.
Před časem DOBRÝ DEN zveřejnil článek o nasvícení přechodů. Tuto aktivitu občané kvitovali s povděkem. Zároveň se ale rozpoutala debata o dalších číhajících nástrahách. „Chtěla bych ještě upozornit na kluzké se přechody, hlavně když jsou mokré po dešti nebo po sněhu. Je to nebezpečné! Broďané, co vy na to?“ Napsala do diskuse našeho týdeníku jedna ze čtenářek. Reakce na sebe nenechala čekat a i další čtenáři potvrdili, že je tento problém trápí.
„Ano to je pravda. Nejdou ty přechody natřít nějakou barvou, aby se to neklouzalo? Za mokra je to doslova o hubu. A co pak sníh a náledí,“ dodala další čtenářka. A nejedná se jen o potíž starších lidí. Co dokáže kluzký přechod, si už vyzkoušelo i mnoho mladších chodců včetně našeho redaktora. Mladší lidé takové podklouznutí většinou ustojí. Pro seniory je však tato skutečnost velmi riziková.
„Obávám se, že to je problém obecný. V Uh. Brodě však naléhavější, jelikož město je rozprostřeno do kopce. Přechody jsou natřeny barvou na silniční přechody. Zda existuje i jiná možnost, budou vědět na odboru dopravy,“ komentoval za radnici problém Pavel Josefík, místostarosta města. Jak se ukázalo, problém je nejvíce patrný na obecních komunikacích. Speciální protiskluzová barva totiž existuje, ale vzhledem k její finanční náročnosti se používá jen na těch nejvytíženějších komunikacích. Většinou však musejí být tyto silnice ve správě kraje či státu. Menší obce na protiskluzovou barvu nemají peníze.
„Ostatní přechody, které nejsou ve správě kraje, a tedy i ty, které jsou ve správě Uh. Brodu, jsou vyznačeny pouze klasickým vodorovným značením. Bohužel je pravdou, že v některých případech můžou tyto přechody znamenat zvýšené riziko. Především pro vozidla, případně pro chodce,“ uvedl Jaroslav Prchlík, vedoucí odboru dopravy. Ovšem dle jeho slov se s tímto stavem dá a i bude něco dělat.
„Dle finančních možností se přechody postupně opatřují speciálním povrchem, který má nejen protiskluzové účinky, ale také dlouhodobější trvání,“ slíbil Prchlík. Jeden háček to však má. Tyto úpravy se nemůžou provádět na komunikacích, u nichž se očekává v nejbližších letech oprava povrchu. Právě protože jsou tyto barvy trvalejší, ale i podstatně dražší, používají se až na nově položených úsecích.

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace