Montáž není výroba, L 410 zůstane v Kunovicích

Montáž není výroba, L 410 zůstane v Kunovicích
Foto: ilustr. web - www.zdl.army.cz
Kunovice Zprávy 25 / 10 / 2015

Žádná panika ani obavy. Zaměstnanci letecké společnosti Aircraft Industries Kunovice (AI) jsou v klidu. Nad zprávou o výrobě letadel L 410 v Rusku se jen uculují. Vyrobit slavný turbolet totiž není jako postavit stan. I vedení AI potvrdilo, že na Uralu je v plánu pouze montáž, nikoliv výroba. „Výroba letadel pro regionální dopravu L 410 v Rusku by mohla začít v roce 2020,“ prohlásil ale v sibiřském Tomsku Andrej Kozicyn, generální ředitel Uralského těžebního a hutního závodu (UGMK), který je vlastníkem společnosti AI. Část letounů se má dokonce vyrábět už napřesrok. Úkolu se podle šéfa uralského koncernu ujme Uralský závod civilního letectví (UZGA). Stroje vyrobené v Rusku pokryjí poptávku trhu v Rusku a v sousedních zemích. Jenže...
AI prohlášení Kozicyna uvedla na pravou míru. „Na území Ruské federace se plánuje pouze rozšíření výroby, respektive montáž letadel L 410, a to právě v areálu závodu Uralského závodu civilního letectví,“ zdůraznila Nora Strádalová, mluvčí kunovického podniku, s odkazem na v červenci podepsanou rámcovou dohodu mezi AI a UZGA, která určuje pouze budoucí směr vzájemné spolupráce. „Výroba letadel v Kunovicích není nijak ohrožena, naopak se bude postupně nadále zvyšovat za účelem pokrytí potřeb trhů v Asii, Africe a Americe,“ prohlásila Ilona Plšková, generální ředitelka AI, která nedávno uvedla, že přesun továrny z Kunovic do Ruska by byl nákladný. „Majitelé vědí, že je tady potenciál v lidském faktoru. Naši lidé jsou šikovní a mají obrovské zkušenosti, což je naše doména,“ zdůraznila. „Zaměstnanci jsou naprosto v klidu, protože vědí, jak těžké je letadlo vyrobit. Vždyť když se v Kunovicích obnovovala před lety výroba, povolávali se důchodci, aby poradili, jak vyřešit jednotlivé problémy. Jen výkresy nestačí. Důkazem budiž Blaník, po jehož převozu do Přerova nepostavili zatím ani přípravky...,“ dodal zdroj blízký AI. Letecká společnost tak nadále plánuje postupné navýšení výroby až na 30 letounů ročně. Samozřejmostí jsou pokračující práce na modernizaci letadel a jejich modifikacích.

autor: PETR ČECH
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace