Most J. A. Bati obsadí dělníci, město čeká dopravní kalamita
Foto: Jan Pášma / Rekonstrukci vyžaduje stavební stav mostu, který dostává zabrat soustavným zatékáním na spodní stavbu i nosnou konstrukci.
Most J. A. Bati v Uherském Hradišti čeká odložená rekonstrukce, dělníci se do něj „zakousnou“ v druhé polovině února. Jejich nasazení už zdrží jedině počasí. Stavební práce si vyžádají dopravní omezení, což se hlavně ve špičce neobjede bez dlouhých kolon. V Rybárnách navíc ožije zastávka MHD.
„Stavba se rozjede v druhé polovině února, koncem března dojde k rozšiřování komunikace u Rybáren a zhruba na začátku letních prázdnin se dělníci přesunou na druhou stranu, kde je v plánu rozšíření silnice na Svatojiřském nábřeží,“ prozradil harmonogram Stanislav Blaha, starosta Uherského Hradiště.
Rekonstrukci podle silničářů vyžaduje stavební stav mostu, který dostává zabrat soustavným zatékáním na spodní stavbu i nosnou konstrukci. „Most byl postavený v roce 1956, za bezmála sedmdesát let neprošel zásadnější rekonstrukcí, některé prvky jsou tak na hranici životnosti. V plánu je odvodnění, oprava izolace a výměna mostních závěrů, chodníkové římsy i zábradlí,“ uvedla Lucie Trubelíková, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD). Silničáři rozšíří vozovku o 1,5 metru na úkor dnes zbytečně širokých chodníků, samozřejmostí je položení nového silničního koberce.
Hned za mostem při vjezdu do místní části Rybárny vyroste autobusová zastávka a nová křižovatka řízená semafory, investice počítá i s instalací nového veřejného osvětlení.
Rekonstrukce ovlivní dopravu na frekventovaném průtahu městem, provoz bude sveden do jednoho jízdního pruhu v obou směrech. Jelikož most podle posledního sčítání čelí denně náporu 23 tisíc vozidel, očekávají se dlouhé kolony. Řidiči se musí obrnit trpělivostí. V Uherském Hradišti totiž není jiné místo, kde je možné autem přejet řeku Moravu. „Most opravíme na dvě etapy, oprava každé poloviny zabere zhruba čtyři měsíce,“ naznačil Karel Chudárek, ředitel zlínské správy ŘSD.
Investice spolkne 56,7 milionu korun, podíl města Uherského Hradiště představuje 9,6 milionu, které půjdou převážně na vybudování autobusové zastávky, a sousední Staré Město vytáhne z pokladny pět milionů. „Investujeme do bezbariérového chodníku po obou stranách silnice od Rybáren po Baťův kanál, hlavně naproti Araveru jsou už v žalostném stavu, vypouklé, popraskané. Počítáme se zámkovou dlažbou,“ upřesnil Martin Zábranský, starosta Starého Města.