Most je stále neprůjezdný, práce se navíc prodraží

Most je stále neprůjezdný, práce se navíc prodraží
Foto: sal
Velehrad Zprávy 08 / 11 / 2011

Archeologické nálezy prodlouží, ale také prodraží opravu historického mostu ve Velehradě. Skluz mají na svědomí cenné nálezy keramiky ze 13. - 17. století, které si dokonce vyžádaly úpravy projektu. Řidiči se tak po rekonstruovaném barokním mostě projedou až na sklonku listopadu.
Silnici přes most, který je jedinou spojnicí z Velehradu do Tupes, přitom měli stavaři zprůjezdnit už do konce října. „Archeologické nálezy a následně prováděný záchranný průzkum však stavební práce na měsíc zastavily, což se odrazilo v posunutí termínu dokončení,“ říká Bronislav Malý, ředitel Ředitelství silnic Zlínského kraje. „Získali jsme zajímavé nálezy keramiky ze třináctého až sedmnáctého století, části skleněných renesančních pohárů i zlomky kachlů. Už při postupném odkrývání mostovky a oblouku se ukázalo, že most měl více stavebních fází. Zjištění je pro nás velmi cenné, protože existenci mostu staršího než barokního máme doloženou pouze na jedné vedutě Velehradu z roku 1667,“ komentoval výsledky průzkumu Miroslav Vaškových, archeolog Slováckého muzea v Uherském Hradišti.
Letní přerušení stavby si vyžádalo úpravu projektu, nová konstrukce totiž nesměla nijak ohrozit zbytky barokního mostu ani objevené základy ještě staršího gotického zdiva. „Projekt zprvu počítal s železobetonovou deskou o délce třináct metrů, ve skutečnosti je ale o šest metrů delší, což bez poškození uchová pozůstatky obou starších mostů pro budoucí generace,“ prozradil hlavní změnu Malý. Změna technologie se odrazila i v ceně, která se navýšila o více než milion na 11,3 milionu. Na mostě aktuálně pokračují restaurátorské práce a kompletuje se mostní kamenné zábradlí.

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace