Most přes Moravu obsadí dělníci, letos už ale dopravu neochromí
Foto: pas / Stavaři se pustí do díla ještě v letošní stavební sezoně, hlavní komunikace první třídy se však práce nedotknou.
I když stavaři ještě na podzim obsadí frekventovaný most přes řeku Moravu v Uherském Hradišti, řidiči si obalovat nervy nemusí. Dopravní provoz totiž stavební práce nijak neomezí. Peklo na silnici motoristé zažijí až na jaře, kdy se dělníci pustí do mostu, který od roku 1956 čeká na zásadnější rekonstrukci.
„Výběrové řízení na zhotovitele stavby se protáhlo, ale už jej dokončujeme, jsme před podpisem smlouvy. Ještě do konce letošní stavební sezony sice zahájíme práce, hlavní komunikace první třídy se ale nedotknou, zaměříme se hlavně na chodníky. Dopravu na mostě tak nijak neomezíme,“ potvrdil Karel Chudárek, ředitel zlínské správy Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD).
Jakmile se ale dělníci na jaře vrátí na místo činu, řidiče čekají kolapsové stavy. Vzhledem k intenzitě dopravy je pravděpodobné, že se z obou stran vytvoří dlouhé kolony. Most podle posledního sčítání čelí denně náporu 23 tisíc vozidel, kapacitně už nestačí. V Uherském Hradišti však není jiné místo, kde je možné autem přejet přes řeku Moravu.
Rekonstrukci podle silničářů vyžaduje stavební stav mostu, který dostává zabrat soustavným zatékáním na spodní stavbu i nosnou konstrukci. „Most byl postavený v roce 1956, za bezmála sedmdesát let neprošel zásadnější rekonstrukcí, některé prvky jsou tak na hranici životnosti. V plánu je odvodnění, oprava izolace a výměna mostních závěrů, chodníkové římsy i zábradlí,“ uvedla Nina Ledvinová, mluvčí ŘSD. Silničáři počítají s rozšířením vozovky o 1,5 metru na úkor dnes zbytečně širokých chodníků. Samozřejmostí je nový silniční koberec.
Úpravy se dočká rovněž křižovatka s ulicí Moravní nábřeží, kterou doplní přechody pro chodce. V režii města Uherské Hradiště v Rybárnách ještě vyroste autobusová zastávka MHD, sousední Staré Město využije investice k opravě chodníku od Rybáren až po Baťův kanál.
„Stavební práce se už neobejdou bez dopravního omezení. Most opravíme na dvě etapy, provoz přitom v obou směrech svedeme do jednoho jízdního pruhu. Oprava každé poloviny zabere zhruba čtyři měsíce, s dokončením počítáme v příštím roce,“ prozradil Chudárek.