Motoristé ignorují zákaz vjezdu, ohrožují termín stavby!

Motoristé ignorují zákaz vjezdu, ohrožují termín stavby!
Foto: sal
Břestek Zprávy 14 / 05 / 2012

Už čtrnáct dní se do rekreační oblasti Chabaně jezdí jen kyvadlově, ulice Záhumní se otevírá pro osobní dopravu pouze po pracovní době (od 16.30 do 7.30). Aspoň oficiálně. Realita je však jiná. Lidé žijící v „odříznuté“ lokalitě podle starosty Břestku ve stanovených hodinách nedodržují zákaz vjezdu a komplikují mnohamilionovou stavbu kanalizace.
„Vždyť od 30. dubna platí režim „úplné uzavírky“, silnice je průjezdná patnáct hodin denně tak, aby se lidé dostali hlavně do zaměstnání a zpět. Jenže nedisciplinovanost převážně rekreantů a přespolních je do nebe volající,“ zdůraznil Krušina. Řidiči podle něj vjíždí do zákazu vjezdu a domáhají se průjezdu z malicherných důvodů, tudíž zásadním způsobem brání výstavbě kanalizace. „Práce jsou aktuálně v jedné z kritických částí, kde se vzhledem ke stísněným podmínkám pořádně neotočí ani stavební stroj. A každý neoprávněný vjezd do zákazu vjezdu stavbu výrazně komplikuje. A bohužel nejde o ojedinělé případy,“ posteskl si Krušina, který rovněž bydlí v ulici Záhumní, u příjezdové silnice na Chabaně, kde žije na 350 obyvatel. „Místní se až na výjimky chovají disciplinovaně, největší problémy máme s rekreanty, chataři a lidmi, kteří v obci nemají trvalé bydliště,“ podotkl břestecký starosta, který zaparkoval auto do garáže a jezdí na kole.
„Zákaz vjezdu platí, ale když člověk potřebuje, tak osobním autem projede. Zůstává otázkou, co se bude dít, až se práce posunou do nejužších úseků silnice,“ komentoval aktuální situaci jeden z obyvatel Chabaní. „Uzavření silnice místním nebyl dobrý nápad, proti byla i spousta lékařů, kteří mívají „psí“ službu a potřebují se dostat k lidem podle zdravotního stavu, nikoliv podle jízdního řádu… Kyvadlová doprava navazující na autobusové spoje je prostě nedostačující,“ je přesvědčený.
I proto místní hojně využívají polních cest, kterými si zajišťují průjezd i v době uzavírky. Jenže nezřídka poškozují majetky dalších osob.
Nedisciplinovanost motoristů přitom může v konečném důsledku způsobit, že stavaři prošvihnou termín uzavírky. Dvouměsíční lhůta (do 30. června) je totiž skoro šibeniční.
Že by kyvadlová doprava nedokázala pokrýt nároky obyvatel, to si starosta nemyslí. „Autobusových spojů jezdí do Břestku v obou směrech více než patnáct, na každý navazuje mikrobus, který zajišťuje stavební firma. Kdo chce, vhodný spoj si najde,“ je přesvědčený Krušina. „Ani mě komplikace vůbec netěší, ale kanalizace je nutné zlo, postavit se musí a objízdná trasa neexistuje. Lidé prostě musí zatnout zuby a vydržet!“

autor: PETR ČECH
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace