Nádraží už hyzdí jen výpravní budova

Nádraží už hyzdí jen výpravní budova
Foto: sal
Staré Město Zprávy 08 / 07 / 2015

Jedna ze vstupních bran do Starého Města už není jeho ostudou, za devět měsíců získala reprezentativní podobu. Zpustlé prostranství před vlakovým nádražím, v mnohém připomínající totalitu, je definitivně minulostí. Jeho nový obraz kazí jen oprýskaná výpravní budova, která zůstala a zůstane nedotčena...
Ulice Nádražní už potřebovala rekonstrukci jako sůl, od osmdesátých let minulého století byla netknuta. Její zpustlou tvář změnilo až stavební zemětřesení, které nenechalo kámen na kameni. „Zvětšili jsme kapacitu parkovacích stání, kterých je však i nadále nedostatek, zajistili bezpečnější křížení automobilové dopravy s chodci a soustředili autobusovou linkovou dopravu jen do tří míst. Lokalita je nově samozřejmě bezbariérová,“ informoval Josef Bazala, starosta Starého Města, které je významným dopravním uzlem. Leží na železničním koridoru Břeclav - Přerov - Bohumín.
První dojem z města se tak po opuštění výpravní budovy výrazně zlepšil, návštěvníci už si nepřipadají jak cestovatelé časem... „Aktuálně je před nádražím 73 parkovacích míst, včetně čtyř pro invalidy, dostatek stanovišť pro autobusy hromadné dopravy a hlavně bezbariérový chodník pro pěší, který vede od chráněného přechodu u nádražní budovy až po křižovatku u majáku,“ vyjmenoval hlavní novinky Bazala. Projekt se postaral i o veřejné osvětlení, zeleň, dva přístřešky a instalaci laviček, stojanů na kola a odpadkové koše. Radnice tak vyslyšela hlas obyvatel, kteří prostor v anketě označili za naprosto nevyhovující.
Jen výpravní budova zůstává mementem minulého století. Je totiž majetkem Českých drah, které žádnou investici neplánují, protože připravují prodej části závodu, výpravních budov, státní organizaci Správa železniční dopravní cesty. „Termín a podmínky prodeje stanoví vláda. Jelikož jsme kvůli němu nezadávali vypracování projektové dokumentace, nemáme k dispozici ani odhad případných nákladů na rekonstrukci nádražní budovy ve Starém Městě,“ potvrdila Kateřina Šubová, tisková mluvčí Českých drah.
Radnice za „zemětřesení“ zaplatila 5,1 milionu korun, zbylých skoro 12,5 milionu na pravý břeh řeky Moravy přiteklo z Evropské unie.

autor: PETR ČECH

Galerie

TOPlist