Nádražní se změní, přibude parkovišť

Nádražní se změní, přibude parkovišť
Foto: sal
Staré Město Zprávy 01 / 12 / 2014

Konečně, jásají obyvatelé Starého Města. Zpustlé prostranství před vlakovým nádražím, v mnohém připomínající totalitu, si vzali do parády stavaři. kteří mu vtisknou reprezentativní tvář. Rekonstrukce za 16,3 milionu korun nenechá kámen na kameni. Jen oprýskaná výpravní budova zůstane i nadále nedotčena...
Stávající podoba ulice Nádražní je z osmdesátých let minulého století. Její stav je tristní. „Po otevření obchvatu města je v izolaci, pustne a stavebně dosloužilo. Velkým problémem jsou nedostačující parkovací kapacity,“ přikyvuje starosta Josef Bazala. Staré Město je přitom významným dopravním uzlem, vlakové nádraží je tudíž jednou ze vstupních bran do města.
Po rekonstrukci se první dojem návštěvníků výrazně zlepší. Z jejich očí zmizí stará nástupiště, tři zastávky se objeví podél výpravní budovy, takže při přestupu na autobus odpadne nebezpečné přebíhání přes silnici, a o 35 míst se zvýší parkovací kapacita. „V plánu je i vybudování nového bezbariérového chodníku s pruhem pro cyklisty celou ulicí Nádražní až před výpravní budovu, veřejné osvětlení, zeleň a instalace laviček, stojanů a košů,“ doplnil starosta. Proměnou přednádražního prostoru tak radnici vyslyší hlas obyvatel, kteří jej v anketě označili za naprosto nevyhovující.
Jen výpravní budova zůstane mementem minulého století, ruka dělníka se jí ani nedotkne. Je totiž majetkem Českých drah, které žádnou investici neplánují, neboť jednají o jejím převodu pod křídla státní organizace Správa železniční dopravní cesty. „Do konečného verdiktu jsme veškeré investice zastavili. Jestli všechno schválí i vláda, opravami, případně rekonstrukcí se už bude zabývat nový majitel. Aktuálně provádíme jen běžnou údržbu,“ uvedla Kateřina Šubová, tisková mluvčí Českých drah.
Za „zemětřesení“ radnice zaplatí „jen“ 5,8 milionu korun, zbylých skoro 10,6 milionu na pravý břeh řeky Moravy přijde z Evropské unie. Stavební práce, které skončí v květnu, si vyžádají i určitá omezení. „Obslužnost samozřejmě zachováme, ale lidé u nádraží nezaparkují, de facto je čeká projíždění stavbou. I proto je připravené záchytné parkoviště u majáku. Obrnit trpělivostí se musí i chodci,“ zdůraznil Bazala.

autor: PETR ČECH
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace