Nechceme muslimy v krojích. Ale naše pravidla respektovat musí
Foto: archiv / Bohumila Patáková Koníčková (vlevo) na mítinku v Kroměříži
Píše otevřené dopisy premiérovi Bohuslavu Sobotkovi, bloguje, má strach z islamizace Česka. Právě proto vstoupila na veřejnou scénu pod vlajkou Bloku proti islámu (BPI). Tedy spolku, který se v září dohodl na spolupráci s opoziční stranou Úsvit - Národní koalice, a za rok by chtěl po krajských volbách začít společně s ním ovlivňovat místní politiku. Chceme v Česku zakázat islám, prohlašuje Bohumila Patáková Koníčková, předsedkyně BPI ve Zlínském kraji. V rozhovoru pro DOBRÝ DEN tvrdí, že svůj vlastní problém s uprchlíky bude dřív nebo později řešit i náš region. Neradujte se, že k nám do Česka imigranti nechtějí. Jedenkrát budou kapacity v okolních zemích praskat ve švech a ti lidé někde budou muset být, říká.
Co vám vadí na islámu?
Když jsem se začetla do Koránu a přečetla právo šaría, zděsila jsem se. A začala jsem si dávat do souvislosti i zkušenosti svých známých. Začala jsem si také více všímat exmuslimek. Hodně z nich píše knihy, ve kterých surově popisují realitu tak, jak by to žádný autor nevymyslel. (Podle práva šaría může být žena přistižená při manželské nevěře ukamenována, a to před očima rodiny včetně malých dětí. Za krádež hrozí useknutí ruky nebo jiné části těla, za požití alkoholu se veřejně bičuje. - pozn. autora) Začala jsem také přemýšlet, kam se všichni uprchlíci podějí. Kam půjdou a co to všechno znamená pro nás. Mám sociální cítění se spoluobčany a jako matka handicapovaného dítěte vím, jak je těžké se o něj postarat. Přinutilo mě to proto říct, že islamizaci naší země nemůžeme dopustit. Nemůžeme dopustit to, aby zde žili na náš úkor jiní a začali nám diktovat svoje podmínky. To byl také prvotní impuls, proč jsem se rozhodla jít do politiky.
Vážně si myslíte, že by bylo v demokratickém Česku možné zakázat islám?
Mělo by k tomu dojít postupně. Vezměte si třeba Francii, kde zakázali veřejné nošení burek. Výsledek? Funguje to. Nechceme muslimy převychovat, ale měli by přejít a přijmout evropský systém. Neříkám, že muslimové musí přijmout naši kulturu a ve svátečních dnech tady chodit v krojích. Jde o to, aby respektovali naše pravidla a ženy.
Devadesát procent obyvatel Zlínského kraje vnímá podle říjnového průzkumu agentury STEM/MARK současnou migrační vlnu jako hrozbu. Proč, když se regionu tento problém vyhýbá?
Sousedíme s Jihomoravským krajem, kde mají s uprchlíky vlastní zkušenosti. To může být jedna z příčin. Osobně si myslím, že nejde o strach v pravém slova smyslu, ale spíš o frustraci a otrávenost, jak s námi jedná vláda. Vzpomeňte si třeba na snahu omezit zbraně. Lidé to vnímají tak, že se jim upírá právo obrany. Jistě, proud uprchlíků se vydal jinou cestou. To ale neznamená, že problém nevznikne a Zlínský kraj bude uchráněn.
Na veřejných besedách tvrdíte, že sedíme na časované bombě. Co tím přesně myslíte?
Německo a Rakousko přijímalo uprchlíky dřív, takže ve svých státech mají už druhou nebo třetí generaci rodin, které mají původ v jiných zemích. A z těchto rodin pochází mladí radikálové. Když odbočím, nedávno jsem četla studii, podle které se určité procento Turků trvale žijících v Německu vůbec nenaučilo německy. A proč? Neměli to zapotřebí. A nyní umírají v hospicech a domovech důchodců a nedokáží si říct pomalu ani o vodu. Zkrátka Německo se o ně nestaralo. Do toho vznikla obrovská migrační vlna. Uprchlíci si vlastně mohou dělat, co chtějí. Překročí si hranice, nárokují si jídlo, na které jsou zvyklí doma. Ale jak k tomu přijdou lidé, kteří dřou každý den na to, aby měli na stravu a mohli své děti poslat do školy? Frustrace je tak oboustranná. Imigranti jsou frustrovaní z nicnedělání a také z toho, že jim tady nikdo nerozumí, že nechce přijmout jejich požadavky. A naše frustrace pramení z toho, že musíme ustupovat a podělit se s imigranty o to, co vybudovali naši rodiče a také my. Z tohoto úhlu pohledu je to skutečně časovaná bomba. Bohužel, tohoto tématu se chytají také radikální skupiny, se kterými nesouhlasíme. Mimochodem, v Bloku proti islámu se angažují současní i bývalí muslimové, židé i černoši. U nás nejde o rasovou nebo náboženskou diskriminaci. Jde nám čistě o ideologii.
Říkáte také, že davy uprchlíků jsou dobrou schovkou pro džihádisty. Jak to víte?
Z výpovědí svědků, kteří cestovali do Evropy na lodích. Ten problém si nikdo dlouho neuvědomoval. Když jsme na to začali upozorňovat, české elity nás začaly označovat za fašisty a xenofoby. A každý, kdo se o problém zajímá, určitě ví, jak dopadla snaha šéfky kurdských milic Nassrin Abdallah o zveřejnění seznamů džihádistů a nálezu dokladů vystavovaných pro lidi, u kterých se předpokládá, že budou nasazeni v Evropě. Nikdo o ně neměl zájem. Média u nás neinformují o celé pravdě a vláda je laxní.
Proč by měla uprchlická vlna zasáhnout i Zlínský kraj?
Pokud západ zavře hranice, tak problém dříve nebo později nastane i zde. Proto říkám, neradujte se, že k nám do Česka uprchlíci nechtějí. Jedenkrát budou kapacity v okolních zemích praskat ve švech a ti lidé někde budou muset být. A fakt, že k nám dorazí z donucení, povede k ještě větší frustraci a k ještě většímu vzteku. Neboť sociální systém v naší zemi není nastaven tak štědře jako jinde ve světě.
V regionu existuje několik objektů, kde by mohla vzniknout uprchlická střediska. Hovoří se také o klášteře v Uherském Brodě.
Pokud by se jednalo o přijetí křesťanských uprchlíků, tak projekt podpoříme. Ale islamisty tady nechceme. K tomuto problému mám příklad z Bystřice pod Hostýnem, kde vlastní Česká církev evangelická hotel, kde chtěli přijmout uprchlíky bez rozdílu vyznání. Zajeli jsme tam a uskutečnili anketu mezi obyvateli. Diakonie následně od záměru ustoupila… Nevím, jestli přičiněním starosty, nebo v souvislosti s naší akcí. Třeba Generace 21 chce ubytovat několik křesťanů ze Sýrie v Kroměříži. To podporujeme a jsme připraveni podat pomocnou ruku.
Vláda uvažuje o znovuzavedení povinné vojenské služby. Souhlasíte?
Měla by se zavést alespoň dobrovolná vojenská služba, která by byla výhodná a atraktivní jak pro muže, tak pro ženy. Česko by se mělo také aktivně zapojit do boje proti IS a pomoci Kurdům, třeba vyškolením jejich velitelů. Protože pokud my nepůjdeme tam, oni přijdou sem. Pojďme to tam tedy dokončit a pomoci s obnovou země.