Nové lávce už ustoupily první budovy

Nové lávce už ustoupily první budovy
Foto: fab  /  Srovnáno se zemí - S oblíbenou trafikou či prodejnou pekárny se už cestující definitivně rozloučili.
Uherský Brod Zprávy 24 / 02 / 2009

Realizace jednoho z největších investičních projektů ve městě se již rozběhla. Okolí vlakového nádraží se pomalu, ale jistě mění ve velké staveniště. Přechodové lávce, která má bezbariérově propojit dvě části města, už ustoupily i první objekty. Lávka, která by měla být dokončena v polovině příštího roku, je však jen první etapou celkového dopravního řešení v okolí nádraží. V dalších etapách se počítá i s přiblížením autobusového nádraží blíže k vlakovému. Vznikne tak přehledný dopravní terminál, který by měl cestování zase o něco zjednodušit a zpříjemnit.
„Staveniště jsme předali zhotoviteli a stavba je zahájena,“ potvrdil místostarosta města Pavel Josefík. S výstavbou je však spojena řada otázek. Cestující zajímá, zda se chystá nějaké omezení na železnici. Řidiči by zase rádi věděli zda okolí nádraží bude průjezdné. Otázka, jak dlouho se bude moci přecházet po staré lávce, zase zajímá ostatní.
„Během stavby přechodové lávky jsou plánována krátkodobá omezení provozu jak na komunikacích, tak výluky na železnici,“ potvrdil vedoucí odboru dopravy Jaroslav Prchlík. Veškerá omezení však ještě nemají určené datum. Záleží to totiž na rychlosti, jakou bude stavba pokračovat. A rychlost stavby zase ovlivňuje počasí a další faktory.
„Doposud žádné omezení nebylo potřeba a doufám, že i do budoucna bude provoz omezen minimálně. dodavatel chce totiž řadu prací přes dráhu realizovat v nočních hodinách,“ prozradil Josefík. Při přípravě došlo i k řadě demolicí. Už před časem cestující oplakali oblíbenou trafiku. Teď svou existenci ukončil i objekt, kde byla dříve prodejna pekárny. Při původním plánování lávky chtělo město vykoupit i budovu prodejny, která je v těsném sousedství lávky. K dohodě s podnikatelem nakonec nedošlo. Zajímavé je, že město chtělo vlastně koupit zpět objekt, který podnikateli dříve prodalo.
My objekt k lávce nepotřebujeme. Zastupitelstvo tudíž na požadovanou cenu nepřistoupilo,“ komentoval místostarosta tuto kapitolu. Projekt lávky patřil mezi dlouhodobé priority města. Prvotní návrhy vznikaly téměř před pětadvaceti lety. V těchto měsících se v okolí vybuduje i provizorní schodiště.
„Schodiště bude právě ke staré lávce, jelikož schody od Kauflandu překáží stavbě,“ potvrdil Daniel Fuglík z brodského odboru investic. Podle projektu by i stávající lávka měla během stavby stále sloužit.
„Ano, stará lávka bude sloužit, co nejdéle to půjde. Určité omezení tam během výstavby bude, ale měla by fungovat,“ potvrdil Fuglík. Během příprav zmizela z okolí nádraží i prodejna stavebnin. Chce snad i zde město iniciovat nějaké změny?
„Pozemek po stavebninách není zatím náš.Vlastní ho dráhy. My ho chceme ale koupit a na jeho místě v rámci druhé etapy dopravního terminálu postavit parkoviště,“ vysvětlil Josefík. Od realizace projektu si radní slibují větší bezpečnost chodců v okolí nádraží a přiblížení jednotlivých částí města.
Z regionálního operačního programu jsme získali 20,6 milionu korun. K tomu od fondu dopravní infrastruktury dalších dvacet. Suma z dotací by měla stačit na pokrytí tří čtvrtin nákladů projektu,“ přiblížil financování i druhý brodský místostarosta Petr Vrána.

TOPlist