Novinka navádí auta vjíždět a zmatkovat v protisměru!

Novinka navádí auta vjíždět a zmatkovat v protisměru!
Foto: iDobryDen.cz
Staré Město Zprávy 07 / 06 / 2016

Řidiči, ale i podnikatelé ve Starém Městě jsou v šoku! Nové vodorovné značení ve dvousetmetrovém úseku podél základní školy považují slušně řečeno za paskvil, hybrid. I když novinka v podobě zúžení frekventované silnice do tří jízdních pruhů zavinila za první týden „života“ dvě lehké dopravní nehody, zpátečku už nikdo zřejmě nezařadí…
„Čtyři proudy byly u školy bez problémů desítky let. A jen kvůli tomu, že je někdo po položení nového koberce špatně nalajnuje, silnice se přece nezúžila, najde se snaživý úředník, který kvůli pár centimetrům vymyslí totální paskvil,“ napsal na facebooku DOBRÉHO DNE Tomáš Akytop. „Hazard, dělat takové věci před školou,“ míní i Vlastimil Chybík. Rodiče totiž při ranním svážení děti do školy odbočují vlevo přes dva pruhy, což způsobuje nemalé komplikace.
Rozhořčení neskrývají ani podnikatelé, kteří mají provozovny naproti základní školy (ve směru do Uherského Hradiště - pozn. autora). „Až mi přijede zásobování, tak asi najede na chodník. Kdyby totiž stál na silnici jako doposud, tak se během vykládky zboží utvoří kolona až k majáku. Když silnici malovali, jen jsme zírali, nikdo s námi nic neřešil,“ reagoval Jaroslav Strnad, majitel prodejny zdravé výživy. Jeho soused Jaroslav Nikl, vlastník tiskárny, označil nové dopravní značení rovněž za paskvil. „Už jsem kontaktoval starostu i Zlínský kraj, všichni si ale problém přehazují jako horký brambor…,“ zlobí se Nikl, který současný stav považuje za nebezpečný. „Žena jela ve středu z Uherského Hradiště ve vnitřním pruhu a proti ní jel do protisměru řidič, který si ještě ťukal na čelo…,“ kroutí hlavou podnikatel. U jeho tiskárny zastaví náklaďák i několikrát denně, než zboží vyloží, uplyne deset, patnáct minut. „Auta jej mezitím objíždějí přes plnou čáru v protijedoucím pruhu, což zvyšuje riziko nehody,“ zdůraznil Nikl.
Jenže nové vodorovné značení navrhly a posvětily „hlavy pomazané“. „Projektová dokumentace pro změnu dopravního značení byla projednána a zpracována na základě požadavků uherskohradišťské policie a schválena odborem dopravy a silničního hospodářství Zlínského kraje,“ potvrdila Nina Ledvinová, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR, které je správcem silnice I. třídy. Dopravní inženýr však podle radnice neodvedl zrovna nejlepší práci. „Určitě nejde o komfortní řešení, se zásobováním třeba vůbec nepočítal. Ve hře bylo několik variant, za ideální jsme považovali jen středovou čáru, která dávala možnost odbočující vozidla podjet, nebo objet. U tří pruhů jsme pak navrhovali zachování dvou směrem na Uherské Hradiště, ale jsme malí páni,“ posteskl si Josef Bazala, starosta Starého Města. Ve čtyřech proudech se v inkriminovaném úseku jezdí od roku 1972. „Zvyk je železná košile, což je také problém řidičů. Městská policie každé ráno řeší dvě tři krizové situace,“ dodal Bazala. „Určitě to ale nevzdáme, budeme vyvíjet tlak, aby se vše vrátilo do původního stavu. Když už pruhy malovali dvakrát, tak to musí jít i potřetí,“ prohlásil Nikl. Jeho šance jsou však podle všeho malé. „Vodorovné dopravní značení silnice nesplňovalo šířkové rozpětí podle platných norem, podle kterých je minimální možná šíře jízdního pruhu 2,75 metru. Projektant po vyhodnocení a projednání situace navrhl jediné možné vyhovující řešení, se kterým dopravní inspektorát v Uherském Hradišti bez námitek souhlasil,“ vzkázala na pravý břeh řeky Moravy Renata Janečková, mluvčí Zlínského kraje.

autor: PETR ČECH
TOPlist