Nový parkovací dům se už rýsuje, ale ožije jen s dotací
Foto: iDobryDen.cz
Radnici ve Starém Městě přistála na stole studie parkovacího domu u vlakového nádraží, která odzvoní letitým problémům s parkováním. Řidiči, kteří přijedou po sedmé hodině ranní, mají dnes smůlu. Město aktuálně usiluje o získání pozemku Českých drah, na kterém třípatrové parkoviště vyroste.
Ustoupili jsme z původní myšlenky jej koupit, protože to by byl běh na podstatně delší trať. Rychlejší je získat souhlas se stavbou. A následně si zaplatíme projektovou dokumentaci a požádáme o dotaci. Jelikož parkovací dům přijde na 60 milionů korun, nemůžeme jej financovat výhradně z vlastních zdrojů, informoval Josef Bazala, starosta Starého Města. Studie vysála z městského rozpočtu 120 tisíc korun.
Jeho autor umístil parkovací dům naproti nádražní budovy, vedle stávajícího parkoviště směrem ke Colorlaku. Prioritou je výstavba parkovacího domu. A kdyby to nestačilo, můžeme navýšit parkovací kapacity ještě na místě bývalé vlečky. Pozemky však zatím rovněž patří Českým drahám, prozradil Bazala. Stavba s bezbariérovým vstupem a sociálním zázemím pojme ve třech patrech 250 vozidel. Záložní plán v případě nezdařilé žádosti o dotaci představuje pouze stavbu 90 pozemních parkovacích míst…
Jisté je jedno. Stávající kapacity jsou nedostačující. Řidiči mají k dispozici jen 110 míst, vlakové nádraží přitom denně odbaví na dva a půl tisíce cestujících od Polešovic přes Osvětimany, Buchlovice, Spytihněv, Topolnou až po Uherský Brod.
I když nádraží není v majetku města, ale státního podniku, jeho spoluúčast na financování se pohybuje v oblasti sci-fi. Legislativa podobným akcím nepřeje. Nádraží je na našem katastru a navíc České dráhy nemají s rozvojem města nic společného, pokrčil rameny Bazala. I proto radnice postupně stávající parkoviště zpoplatní. Ale až společně s parkovacím domem, okolí nádraží jsme totiž v roce 2014 zrekonstruovali za pomoci dotace a zavázali jsme se, že minimálně pět let řidiči nezaplatí ani korunu, vysvětlil starosta Starého Města.