Obchvat Jarošova ožívá, města se spojila s krajem
Foto: ilustrační foto / Řeku Moravu překlene v Jaktářích most, obchvat vyústí na ulici Východní ve Starém Městě.
Obchvat Jarošova má naději! Radnice v Uherském Hradišti i Starém Městě se totiž připojily k deklaraci se Zlínským krajem, jejímž cílem je stavba spojnice přes řeku Moravu k dálnici D55, která odlehčí přetížené silniční tepně od Bílovic. Její kapacita je naplněná, do centra města od Jarošova v průměru denně najíždí více než 15 tisíc vozidel.
„Silniční propojení mezi Jarošovem a dálnicí D55 je nezbytně nutné, doprava nestíhá, kolabuje. Ve špičkách se tvoří dlouhé kolony od hlavní křižovatky až po Jaktáře. Z dopravního průzkumu navíc vyplývá, že deset procent vozidel, které do města přivádí silnice od Zlína, jsou kamiony,“ komentoval neutěšenou situaci Stanislav Blaha, starosta Uherského Hradiště.
Stavba dlouhá pět kilometrů začne v místě nově situované okružní křižovatky v Jarošově a vyústí na ulici Východní ve Starém Městě. „Od původní trasy se odkloní směrem k řece Moravě v místě stávající křižovatky v průmyslové zóně Jaktáře, po novém mostě překoná řeku, v souběhu s protipovodňovou hrází projde volným územím po katastru Starého Města, dalším mostem překlene Baťův kanál a napojí se na ulici Východní,“ nastínil očekávanou trasu obchvatu Blaha.
Zastupitelé Uherského Hradiště deklaraci posvětili 5. září, jejich kolegové ve Starém Městě už 17. srpna. Samotný podpis dokumentu je na programu po schválení radou Zlínského kraje. „Zúčastněné strany se zaváží podniknout neprodleně všechny kroky vedoucí k upřesnění a konkretizaci časové posloupnosti a rozdělení dalších úkolů s převzetím dílčí odpovědnosti za splnění cíle,“ zdůrzanil závěrem Jan Pášma, mluvčí uherskohradišťské radnice.